Volgens Miguel Alcubierre is een warp drive, waarmee je je sneller dan het licht kan verplaatsen, natuurkundig mogelijk. Bron/copyright: http://www.startrekdesktopwallpaper.com/

Docu: de toekomst van ruimtereizen en de ontdekking van buitenaards leven

Een sprong in de wat verdere toekomst deze keer. Als de aliens ons niet komen bezoeken, dan zoeken wij ze toch lekker zelf op. Dan moeten we natuurlijk wel even probleempjes zoals de lichtsnelheidsbarrière of onze beperkte levensduur oplossen. Grootheden als Michio Kaku gaan op de hun welbekende meesterlijke wijze helemaal los in deze überspannende docu, waarin de mogelijkheden voor interstellaire reizen en de mogelijkheden om buitenaards leven te vinden uiteen worden gezet.

Oftewel: Albert, eat this. Aliens, zet de koffie alvast maar klaar. We komen eraan! Ooit.

Volgens Miguel Alcubierre is een warp drive, waarmee je je sneller dan het licht kan verplaatsen,  natuurkundig mogelijk. Bron/copyright: http://www.startrekdesktopwallpaper.com/

4 gedachten over “Docu: de toekomst van ruimtereizen en de ontdekking van buitenaards leven”

1. Wanneer we de kosmische natuurkunde weer begrijpen die als een soort kwantumsnaar-theorie is en ook als geometrie in de diverse religies terug is te vinden, dan zal het maken van ruimteschepen op basis van licht, ofwel elektromagnetisme, ons ongelofelijke mogelijkheden kunnen geven. Tevens omvat de kosmische natuurkunde het begrip van Tijd en Bewustzijn.
    Inderdaad ET, we komen er aan want diverse mensen beginnen de kosmische natuurkunde nu goed te begrijpen.

1. “Ik zou je graag willen geloven. Meen ik.

Dat op zich kan al een begin zijn.

De rest is een kwestie van studeren en vooral zelf (logisch) nadenken.
        (primitieve website beschikbaar via klikken op de naam ‘Red Skywalker’ bovenaan deze reactie)

2. Alles heeft inderdaad te maken met vervoer uiteraard: toen wij te paard gingen was onze bereik beperkt en nu met het vliegtuig cirkelen we de aarde rond. Wat als wij straks met de snelheid van het licht kunnen reizen.