Video: hoe zien aliens er echt uit?

Germen

Hoofdredacteur en analist (Visionair.nl) Expertise: biologische productiesystemen (master), natuurkunde (gedeeltelijek bachelor), informatica

Ook interessant...

6 reacties

1. frank zegt:

Grappig om te zien hoe we niet verder durven gaan dan varianten op lagere diersoorten in dit soort speculaties. Want uiteraard zijn ze niet intelligenter dan wij.. en natuurlijk kunnen ze ons niet vinden of bereiken.. daarom hebben we ze nog nooit in het écht gezien.. toch ?? Wij zullen de eerste zijn die hén ontdekken, toch ??

;-)

2. Bemoeier zegt:

Nou dat is dan een opsteker voor de bedenker van Dombo.

3. antares zegt:

Grappig filmpje, maar wel realistisch gebracht. Degenen die ruimtevaart kunnen gaan ontwikkelen en bedrijven, zullen het meest waarschijnlijk van type aarde en lichtere planeten komen. Op een planeet met tweemaal aardse zwaartekracht, heb je ook een tweemaal zo grote ontsnappings snelheid. Bij die snelheden verbrand je in de atmosfeer, en ik ken geen materialen die dergelijke temperaturen kunnen verdragen. Verticaal opstijgen en landen is dan de enige mogelijkheid die ik kan voorzien, maar dan zijn ze gedwongen om een lichtgewicht fusieaandrijving te ontwikkelen. Je zou dan maar weinig brandstof hoeven meenemen, zelfs het water in de atmosfeer kan dan ruimschoots genoeg zijn. Het moeten dan wel tomeloos nieuwsgierige onderzoekers zijn, want het universum zal voor hen niet goed zichtbaar zijn, de atmosfeer is te dik.

4. frank zegt:

Als ze al komen, komen ze zeer waarschijnlijk van een planeet rond een rode dwergster (http://www.sciencedaily.com/releases/2012/03/120328090937.htm).

Dat betekent een evolutie onder flinke straling in het ultraviolet en X-ray spectrum, weinig licht in het zichtbare spectrum, en een lage temperatuur. Wel een hele lange stabiele periode van hun ster. Dit levert levensvormen op die zich lang relatief ongestoord kunnen ontwikkelen, goed tegen de kou en de vijandelijke straling in de interstellaire ruimte kunnen en waarschijnlijk grote ogen hebben (of een stevige zonnebril als ze hier overdag landen ;-)

Waarschijnlijk is de aanwezigheid van een andere ster dichtbij een goede prikkel om de ruimte te gaan verkennen. Daarbij zullen ze een flinke voorsprong op ons hebben als ze hier kunnen komen, dus gezellig op de koffie om wat wetenswaardigheden uit te wisselen zit er vrees ik niet in. Doen wij ook niet bij de medicijnmannen van die paar verloren stammen in het Amazone gebied, en die lopen aardig met ons in de pas vergeleken met cosmologische tijdsschalen.

5. Sander zegt:

Die dikke vliegende olifant ziet er nu niet uit alsof hij makkelijk in een ruimteschip stapt om ons te bezoeken, laat staan om hem te bouwen ;)