Toekomst wordt totale sensory overload

Vraag: wat krijg je als app-ontwikkelaars, nudgers, virtual reality marketeers en programmeurs helemaal los gaan?
Antwoord: zoiets als Hyper-Reality. Kruip in de huid van een Colombiaanse vrouw als ze met de bus naar de supermarkt gaat, met een VR-bril op:

HYPER-REALITY from Keiichi Matsuda on Vimeo.

Hyper-reality is een dystopisch visioen van wat ons over een paar jaar te wachten staat. Het is in elkaar gezet door Keichii Matsuda. Met de komst van augmented reality zal in feite wat nu op het scherm van onze smartphones wordt geprojecteerd, over onze hele omgeving worden geplaatst. Vermoedelijk zal het niet bij iedereen een dergelijke sensory overload ontstaan. Maar toch: een nieuwe ‘baan van de toekomst’ lijkt al nodig. Deskundigen om de virtuele wereld bij te snoeien. Of een augmented reality Adblock app.

Hyperreality: de wereld over een paar jaar?

2 reacties op “Toekomst wordt totale sensory overload”

  1. Toevallig heb ik net een voor mij bijzonder interessant artikel becommentariseerd, met de mededeling dat ik dat artikel niet gelezen heb i.v.m. de opdringerige en niet weg te klikken reclames. Met mijn mobiele telefoon heb ik hetzelfde. Een stok oude Nokia zonder internetverbinding. Kan er alleen mee bellen en gebeld worden, (mocht ik dat ding überhaupt aan hebben staan).

Laat een reactie achter

Dutch