Het periodiek systeem Ununseptium (Uus)

Een serie artikelen over de verschillende elementen. De legoblokjes waarmee wijzelf, onze aarde en de materie van het universum is opgebouwd hebben allemaal hun eigen specifieke eigenschappen. In deze serie gaan we stap voor stap langs elk element en kijken we wat voor zinvolle zaken de wikipedia erover te zeggen heeft, met daarnaast een interessant filmpje van de universteit van Nottingham waarmee verschillende experimenten met het betreffende element worden gedaan.

Vandaag nummer 117 van de 118 elementen, Ununseptium (Uus)

Klik hierop om naar de wikipedia versie te gaan waarbij je gemakkelijk naar de verschillende elementen kunt doorklikken

Ununseptium (Eka-Astatium) is de tijdelijke naam van het in 2010 [1] ontdekte chemisch element uit het Periodiek Systeem met het atoomnummer 117. De afkorting van dit element is Uus.

Ontdekking