3 video’s: toekomstige ontwikkelingen van 2010 tot 2040

In deze drie video’s de gebeurtenissen zoals voorspeld door futuretimeline.net. Uiteraard zijn 2010, 2011 en het grootste deel van 2012 geschiedenis. De rest van de toekomst ligt nog open. Trendwatchers durven al enkele voorspellingen te doen.

48 gedachten over “3 video’s: toekomstige ontwikkelingen van 2010 tot 2040”

  1. Interessant, ik begrijp dat ik maar snel naar de dierentuin moet want we gaan blijkbaar afscheid nemen van nogal wat natuurgebieden en diersoorten…

    Gelukkig staan er ook een boel positieve voorspellingen tegenover.

    1. Douwe, laten we dan met zn allen van visionair er een mooi dagje van maken, maar inderdaad het is wel waar. Gisteren een stukje in de Leeuwarder courant betreffende oa de weidevogels stand, dat deze met grote sprongen achteruit holt en de populatie van de weidevogels, dus steeds minder wordt. Wat er voor terug komt moeten we nog maar afwachten. Wat wel duidelijk is dat in de vogelwereld steeds meer soorten vanuit het zuiden worden waargenomen. Mvg, Paul.

        1. Bemoeier, de scholekster is veel slimmer, deze heeft zijn territorium gebied uitgebruid naar de stad en maakt gebruik van platte daken zoals flats en huizen etc om hier voor het voort bestaan van de soort zorg te dragen en te fourageren in de parken ed in de stad. Mvg, Paul.  :-D

  2. Deze video’s mag je wel met een flinke korrel zout nemen. Hoe verder je in de tijd vooruit kijkt, hoe minder nauwkeurig de voorspellingen worden. Maar in de video’s is dat eigenlijk niet terug te zien.

    En als het we het dan toch over trendwatching hebben, gisteren is voor de 3e keer de trendrede uitgesproken. Deze is na te lezen op http://www.trendrede.nl.
     

  3.  beste julie, je redenering :we hebben cartoons gehad, Koranverbrandingen en spotfilms (documentaires moeten kunnen), maar het wordt er heus niet beter op!
    slaat dit op profeet Muhammad s.a.w?

      1. maar wij worden geen betere mensen door die videos te zien hoor vooral als wij geen kennis hebben, waarover het gaat dus wat gebeurt er, vooroordelen.
        eerst kennis hebben over de islam en het ontstaan ervan.

        1. Als je ziet waar de VS overal legerbasissen heeft, wat doen ze daar in al die landen? Persoonlijk keur ik geweld af maar als je ziet wat de NAVO in Libië heeft uitgevreten dan kun je dit soort reacties toch verwachten gezien de grote rol die de VS heeft gespeeld in het vernietigen van het regiem daar wat ondanks wat wij in de 1% media te horen kregen toch echt een hele grote steun van het volk had.

          Het Westerse Imperium is hard aan het instorten, dit zijn denk ik de eerste symptomen van de fysieke afbraak. Je kunt niet 50 jaar lang de hele wereld lopen corrumperen, bedreigen en bombarderen in een tijdperk van het internet waar mensen door krijgen wat ze doen. 

          Ook hier zou ik iedereen willen aanraden De oorlog tegen democratie te bekijken. Geeft een boel inzicht in de misdaden van de VS wereldwijd en als je dat begrijpt begrijp je ook waar al deze woede van de mensen vandaan komt. 

          https://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/geopolitiek/de-oorlog-tegen-democratie/

          Wat dat betreft is het erg jammer dat Ron Paul niet meer meedoet aan de verkiezingen. Hij was voor totale terugtrekking van de VS uit het buitenland. Dat was denk ik een heel verstandige zet geweest.  

        2. Douwe, bedoel je de 60 burgerdoden die per ongeluk werden gedood met bomaanval(len)? Het bewind van Kadhafi en zijn aanhangers hebben expres voor veel meer doden gezorgd. De NAVO bestaat bovendien uit meerdere landen dan de VS:
          http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Atlantische_Verdragsorganisatie

          Het Amerikaanse leger heeft overal ter wereld militaire bases. De luchtmacht heeft op dit moment meer dan 100 faciliteiten in 28 landen, van Groenland tot aan de Zuidelijke Pacific. Raketafweer is afhankelijk van detectiegegevens vanuit het Amerikaanse vasteland en vanuit de Koninklijke Luchtmachtbasis Flyingdales in het Verenigd Koninkrijk.
          De Amerikaanse militaire defensie heeft dus detectiebases met op de grond gestationeerde interceptors.
          Verder zijn Amerikanen na de terugtrekking uit Irak in de regio gebleven om te zorgen voor bescherming en stabiliteit.

        3. Julie wat je het beste kunt doen in dit soort situaties is al wat de romeinen vroegen. Quo bono. Oftewel wie profiteerd. Kijk maar eens welke Westerse bedrijven nu goede zaken in Libië doen en wie daar de centrale bank heeft opgezet en in wiens voordeel dat is op de lange termijn. Je hebt helemaal gelijk dat de NAVO groter is dan de VS en in het geval van Libië heeft Frankrijk dan ook een enorm belang gehad bij het coupen van die overheid daar. 

          Heb je The War on Democracy bekeken van John Pilger die in zijn documentaire laat zien hoe de VS meer dan 50 regiems omver heeft geworpen in de laatste eeuw waarvan meerdere democratische? https://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/geopolitiek/de-oorlog-tegen-democratie/

          En heb je The War you Don’t see van dezelfde maker gekeken.  https://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/geopolitiek/de-oorlog-die-we-niet-zien/ Dat laat ook zien hoe de VS, Engeland en Europa tot op de dag van vandaag toch echt zelf de grootste oorlogvoerders zijn al doen we het uiteraard altijd onder de naam om vrede te brengen in een land… Het befaamde orwelliaanse Dubbelspeak. 

          Alleen die laatste zin van je, geloof je dit soort mainstream media propganda werkelijk zelf. Hoe zouden wij het vinden als de Duitsers na de tweede wereldoorlog hier waren gebleven om te zorgen voor bescherming en stabiliteit… 

          Maar goed ik denk niet dat wij het hier eens over worden maar ik zou eenieder vooral willen oproepen eens even wat verder te denken dan het mainstream media geneuzel en je te verdiepen in de geopolitieke en economische redenen achter oorlogen en bezettingen. Ga zelf op onderzoek uit en denk zelf na. Ik moest toen voor mezelf tot de conclusie komen dat het Westen met hun kapitalistische systeem de grootste aggressor is wereldwijd en dat daarmee vergeleken de Islam ideologie een hele vreedzame is. :-) 

        4. Douwe, Dus je vergelijkt Amerika met Nazi-Duitsland. Het paradoxale is dat Amerika ons juist heeft bevrijd van bezetting door Nazi-Duitsland. Bovendien zit Amerika daar niet te regeren, maar heeft Irak een stabilisatiemacht, toen een overgangsregering, daarna een interimregering laten samenstellen, en is daarna netjes vertrokken zoals ze ook van plan waren.
          Dat ze daar in de regio bleven voor bescherming en stabiliteit heb ik uit eerste hand van een Irakees zelf, er zijn daar namelijk etnische groepen/minderheden die bescherming nodig hadden van de VS, zoals Christenen en Koerden, in dat machtsvacuüm.
          Verder zijn die bedrijfsvoeringen daar wellicht in het kader van wederopbouw.

        5. Julie verplaats je eens in de situatie van de gewone man of vrouw in Irak, Palestina, etc. en bekijk de situatie vanuit hun ogen. Vraag het eens aan een moeder daar die door deze oorlog haar kinderen is kwijtgeraakt en haar huis is kwijtgeraakt. 

          Ik denk dat de VS aanzienlijk succesvoller is geweest dan Nazi Duitsland in het rijkje bouwen. Ze hebben dit namelijk veel subtieler gedaan zie het verhaal van John Perkins over de details van hoe de VS een onzichtbaar wereldrijk heeft gebouwd.En zie vooral ook de werking van ons huidige economische systeem.   https://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/geopolitiek/confessions-of-an-economic-hitman/ 

          En nog een vraag, wie had Saddam Hoessein eigenlijk uberhaupt in het zadel geholpen in Irak en waarom?..

          Daarnaast hebben wij onze vrijheid van Nazi Duitsland vooral te danken aan de tientallen miljoenen Russen die aan het Oostfront gesneuveld zijn. Uiteraard heeft de VS ook een rol gespeeld maar als de VS waaronder opa Bush Hitler niet als eerste gefinancierd hadden dan hadden we een aantal jaar eerder klaar kunnen zijn met de hele oorlog. 

          Maar gezien vanuit het Midden Oosten kun je volgens mij moeilijk anders constateren dat de VS maar ook Engeland daar een macht is die daar invasies doet als het hun uitkomt terwijl ze daar als je naar de geografie kijkt niets te zoeken hebben.

          Zou je gewoon deze documentaire eens willen kijken en daar op willen reageren.  https://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/geopolitiek/de-oorlog-tegen-democratie/

          Hierin laten ze zien dat de VS 50 regiems heeft omvergeworpen in de laatste eeuw waarvan vele democratische. Ik ben wel benieuwd wat je daarvan vindt. 

          En waarom trekt de VS zich het lot van de mensen in Irak zogenaamd zo aan maar laten ze Afrikaanse landen vrolijk in alle ellende zitten als daar weer eens een maffe dictator is. Waar was de NAVO bij de genocide in Rwanda?.. Waar is de NAVO in Zimbabwe?..

          En waarom steunt de VS een van de meest conservatieve en onderdrukkende regiems in het midden oosten in Saoudi Arabie? Terwijl daar veel van de zogenaamde terroristen van de aanslagen op 9/11 vandaan kwamen…  

           

        6. Douwe, ik weet niet precies wat je bedoelt met wie Saddam Hoessein daadwerkelijk in het zadel had geholpen. Maar ik concludeer dat de angst van Israël en de vijandigheid van Iran, Irak kapot maakte, terwijl hij voor de belangen van Amerika opkwam en goede betrekkingen had met het Westen. En daar vind ik niks mis mee, vriendschap en samenwerking vind ik bevordelijker voor wereldvrede en ontwikkeling dan vijandigheid en concurrentie. Hier zie ik ook een verschil in mentaliteit tussen Amerika en het M-O.

          Het is verder grappig, maar triest dat je ook kijkt door de ogen van het Midden-Oosten want je woont in het Westen, maar het beste is om het van twee kanten te bekijken voor een objectieve blik.

          De kwestie van 50 regiems is te omvangrijk om daar even op in te kunnen gaan.

          Feiten over Afrika/Amerika:
          – Amerikaanse soldaten hielpen in 1994 de Hutu-vluchtelingen uit Rwanda in de Democratische Republiek Congo.
          – Op Amerikaanse posters wordt een beloning uitgeloofd voor de vangst van moordenaars uit Rwanda.
          – In 1995 moeten VN-troepen Somalië verlaten als het land anarchistisch wordt.
          – Zanger en geldinzamelaar Bono praatte met president Bush over zijn hulpplan aan Afrika.
          – Bij de oorlog in Darfur slaagde de VN er niet in vrede te stichten en ook de vredesgesprekken in 2007 hadden geen succes.
          Dus er waren wèl inspanningen van de VS voor Afrika. In sept. 2000 was er de grootste bijeenkomst van wereldleiders ooit gehouden, die gezamenlijk een verklaring uitgaven over planetaire samenwerking. Hun Millennium Ontwikkelingsdoelen (MDG`s) -die in 2015 bereikt moesten zijn- omvatten de eliminatie van de honger en de vermindering van de kindersterfte. Er moest tegen hiv/aids, malaria en andere ziekten worden gestreden en voor duurzame landbouw. Duizenden op de wereld ondersteunden de Jubileum 2000-campagne en vroegen om de annulering van de schulden in de ontwikkelingslanden.

          Waarom geen sancties tegen Saoedi-Arabië:
          Saddam Hoessein was Koeweit binnengevallen en daarom voerde de VS operatie ‘Desert Storm’ uit maar deze bestond uit massale luchtaanvallen vanuit Saoedi-Arabië, gevolgd door een offensief over land.
          De Irakezen verlieten Koeweit eind van februari 1991, en werden gedwongen om in te stemmen met VN-resoluties.

        7. Ja JFK, 1 van de weinige goede presidenten (alhoewel hoe hij met M. Monroe omging!?)
          …maar goed hij wilde verandering…en tja..

          Eisenhouwer, ook een goede president trouwens, die waarschuwde over de macht van het militair-industrieel-complex, die macht is nooit meer gebroken en zie nu waar we zijn.

    1. Ik wil de amerikanen niet schoon praten, maar die koranboodschappers kunnen d’r ook wat van zeg. laten we die niet vergeten met hun jihadprincipes. We hebben net 11/9 herdacht, de oorlog in Afghanistan is daar het gevolg van geweest, en die in Irak had ook nooit plaatsgevonden als dit er niet aan vooraf was gegaan. Dan hadden ze gewoon olie van ze gekocht. Bush werd paranoide door 11/9, maar dat kun je dan ook verwachten. De pot verwijt de ketel hier dat hij zwart is.

      1. Er zijn mensen die juist zeggen dat de bush kliek 9/11 zelf heeft opgezet om zo de oorlogen die ze wilden voeren te kunnen verkopen aan het volk. Ook wel zogenaamde false flag operations genoemd. 

        Zie eventueel ook de documentaires in dit artikel: https://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/geopolitiek/911-false-flag-operation-of-niet/

        Daarbij is je argument zelfs al is 9/11 volgens het verhaal van de VS overheid gegaan onzin. De VS heeft zelf gekozen aan te vallen na 9/11 dat was niet gebeurt als ze daar zelf niet voor hadden gekozen. Daarbij kwamen de terroristen voornamelijk uit Saoudi Arabie. Dus stel een groepje malloten uit Zwitserland doet een aanslag in de VS en als vergelding komt de VS hier Nederland even in elkaar slaan… En daarna pakken ze ook Frankrijk even aan. De plek waar de daders vandaan kwamen is nooit aangepakt.  

        Kijk gewoon eens naar de feiten. Saddam Hoessein had niets met 9/11 te maken. Alle echte onderzoeken hebben dat ook uitgewezen. En wie had Saddam Hoessein in de jaren 70 zelf aan de macht geholpen. Idd de VS. Ook hier zou ik zeggen kijk eerder genoemde documentaires eens. Beluister het verhaal van John Pilger en zijn tijd als economische huurmoordenaar…

        1. Douwe, het was niet een samenzwering van de Amerikaanse regering maar van moslimterroristen, die misbruik maakten van onbewezen feiten en daar een verhaal van maakten om oa. jou op de mouw te spelden. 

          Maar troepen zijn Irak binnen gevallen om massavernietigingswapens te vinden, maar er werden er geen gevonden, wat doet vermoeden dat de Amerikaanse Inlichtingendienst ook niet altijd betrouwbaar is.
          Geldt ook voor de Nieuwe Labour: In Groot Brittannië verwelkomde men enthousiast Tony Blair in 1997 in Downing street, hoewel cynici suggereerden dat zijn ‘nieuwe Labour’ niet op socialisme maar op een intelligent optreden gebaseerd was. Ondanks zijn vloeiende Frans en verfijnde Europese stijl, schiep Blair afstand tussen Engeland en diens Europese bondgenoten en smeedde een hechte relatie met de Verenigde Staten. Door zijn steun aan George W. Bush -en bovenal aan de inval in Irak kreeg hij Amerikaanse bewonderaars, maar zijn betrekkingen met zijn eigen kiezers kwamen onder groeiende druk te staan.

        2. Jaja, dan hebben ze mij dat goed op de mouw weten te spelden. Beetje apart alleen dat de mensen die de oorlog zijn begonnen in de VS hier zelf miljarden aan verdient hebben. Stom toeval natuurlijk… :-)

          Dan zal deze documetaire ook wel volledig verzonnen zijn waarin de neo cons een heel plan uit hebben gewerkt voor het Midden Oosten voor 9/11:
          https://www.visionair.nl/ideeen/wereld/een-nieuwe-wereldorde-deel-v/

          En is het feit dat er al drie generaties Bush mensen zijn die geld verdienen aan oorlog, olie, politiek en banken waarschijnlijk ook niets meer dan buitengewoon veel toeval.
          https://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/geopolitiek/bush-carlyle/ 

          Het kan goed zijn Julie dat ik er volledig naast zit en dat de VS en de NAVO daar werkelijk zijn om democratie te brengen en mensenrechten te beschermen zoals het NOS journaal ons altijd vrolijk voortoeterd. Maar doordat ik zelf onder andere de genoemde documentaires heb bekeken ben ik toch echt tot een andere conclusie gekomen. Ik wou ergens dat ik jouw, in mijn opinie naieve wereldbeeld van de VS als eerlijke scheidsrechter die orde en vrede in de wereld brengt, nog kon geloven omdat de wereld daar zoveel mooier en eerlijker van zou worden.

          Maar helaas, ik heb door deze informatie toch echt de conclusie moeten trekken dat op de topniveau`s we vooral te maken hebben met opportunistische gewetenloze idioten die letterlijk over lijken van miljoenen mensen gaan om hun eigen machtspositie verder uit te bouwen. Als iemand mij daar het tegendeel van kan bewijzen dan hoor ik dat heel graag want ik zou mijn wereldbeeld op dit vlak graag wat ten positieve bijstellen. 

           

        3. Dat kwam door de invloed van de kapitalistische òf communistische wereldpolitiek; De verenigde Staten en en de Sovjet-Unie streden om invloed in de (Derde) Wereld.
          Het succes van Amerika kwam met de val van het communisme in 1989, waardoor de USSR geen rivaal meer was voor de VS.
          De VS zijn een economische en militaire gigant. In 2005 was het bruto nationaal product bijna drie keer zoveel als die van zijn dichtbijzijnste rivaal, Japan. De rijkste staat, Californië, verdiende in zijn eentje meer dan alle andere landen ter wereld, op zes na.
          Toch leent Amerika meer dan het in het buitenland verdient, wat tot zorgen leidt over enorm stijgende schulden.
          Bevordelijke stappen in de economie waren in 1933 de politiek van Roosevelt, in 1992 de NAFTA (Noord-Amerikaanse Vrije Handelsverdrag), Hollywood, de telecommunicatie en tijdelijk de dotcombedrijven. Na het einde van WO II maakte de VS zelfs plannen om het economisch herstel van Europa te steunen.

          Het geluk in de Arabische wereld ontstond als volgt:
          De woestijnen op het Arabische schiereiland werden bestuurd door stamleiders en de Ottomanen. Vanaf 1902 ging de Saoedi-familie steeds meer grondgebied controleren, maar de Britse regering maakte van de regio een mandaatgebied in 1915. Ibn Saud kreeg de heilige steden Mekka en Medina in 1925, en wilde de provincies in de woestijn verenigen. In 1932 riep hij de landen onder zijn bewind uit tot het Koninkrijk van Saoedi-Arabië. In 1936 werd in Saoedi-Arabië olie ontdekt en plots was het koninkrijk rijk.

          Op den duur zal de grootste bedreiging voor de Amerikaanse superioriteit op het gebied van zijn economische kracht te vinden zijn. Hoewel het `s werelds rijkste land blijft, zijn China, Rusland en India met een inhaalslag bezig. Beleidsmakers moeten beslissen of ze de opkomende machten als bondgenoten of als rivalen moeten beschouwen..

  4. Interessante video’s, zeker de moeite waard. Vraag mij wel af waarom er dan nog diersoorten zouden moeten uitsterven, terwijl we nu allang bezig zijn met het clonen daarvan. De technieken zullen tegen die tijd vervolmaakt zijn. Ik heb niet zo lang geleden een docu gezien op NGC, waarin een man zijn vinger kwijt was geraakt. De vinger is weer helemaal aangegroeid, verschil kon je niet zien. Dit gebeurde in Amerika, bij een instituut waar oorlogsslachtoffers en militairen revalideren. Veel van wat je in die video’s ziet is toekomst, maar ook veel zal nu al realiteit zijn, maar voor ons verborgen om de één of andere reden.  

    1. Andre, ik hoop niet dat je de dinosaurus weer leven in wilt blazen, want ik zie mezelf met zo’n dier nog niet een blokje omgaan. :-D   Maar even zonder gekkigheid, het is een evolutie wet dat als de biotoop en territorium van een dier, gezien in al zijn diversiteit, kleiner wordt enof verdwijnt, het dier door de tijd heen, zich zal aanpassen enof kleiner wordt en tenslotte zal verdwijnen. Er kunnen daardoor andere dieren komen enof ontstaan. Dat is de kracht van de evolutie wet.

      Douwe,  je hebt volledig gelijk met het standpunt dat wij de westerse wereld op retour gaan binnen afzienbare tijd. Dan kunnen we oorlog voeren wat we willen, maar dan des te sneller vernietigen we ons zelf.  Wat die media aangaat, is het de laatste 50 jaar niet anders geweest. Mvg, paul.
      http://home.wanadoo.nl/a.heer/Morele_evolutie.htm

      1. Van mij hoeven die dino’s ook niet zo nodig Paul. Wat moet je wel niet bij je hebben als je dáár een blokje mee om gaat lopen? Een schepje kun je dan wel vergeten, minstens een graafmachine en een vrachtwagen d’r bij, of je krijgt de hele gemeente op je dak. Het beest zal maar onzindelijk zijn, kun je meteen een dompelpomp in de kruipkelder laten draaien, afgezien van je geplette bankstel dat het schatje even uitprobeerde. Laten dan maar gewoon de evolutie z’n loop hebben, ook heb dat ik liever dan een loopse dino. :)

        1. Ja je moet dino`s natuurlijk niet als huisdieren gaan houden, maar als dierentuindieren zullen ze een enorme boost zijn voor onze toeristen industrie.
          Wat dan natuurlijk weer goed is voor onze economie, alleen moet het dan natuurlijk niet zo fout gaan als in de film Jurrassic Park.

  5. Julie, ik heb de discussie tussen jou en douwe gevolgd. Hij heeft dus net zoals ik zijn ervaringen opgedaan in het midden-oosten, dus ik begin haast te denken dat hij net zo’n zwerver is als ik was. Was, omdat je naar gelang je ouder wordt, toch weer terug valt op je roots. Maar ik heb het wel altijd als een stukje rijkdom ervaren. Als ik Douwe zijn reakties goed verstaan en gelezen heb, zegt hij in grote lijnen hetzelfde als ik, alleen met meer andere voorbeelden erbij. Uit jouw reakties geef je mij de indruk dat je op je standpunt blijft betreffende de radicalisering. Misschien moet je je standpunt toch eens proberen anders te verwoorden, want ik weet nu niet meer waar je heen wilt? Mvg, Paul. :-S

        1. Ik vind het ook belangrijk om i.p.v. (tegenstrijdige) praatjes van 1 of meer personen, vaak gebaseerd op geloof of (complot)theorie of interpretatie, ten behoeve van hun belangen, uit te gaan van objectieve feiten. (en hierover informatie te verzamelen.)

  6. Ik hoop dat je alsnog bereid bent te reageren, ik mis je reactie hierop (Douwe):
    https://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/geopolitiek/de-oorlog-tegen-democratie/comment-page-1/#comment-39371

    https://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/geopolitiek/de-oorlog-die-we-niet-zien/comment-page-1/#comment-39372

    Bij ‘Hernieuwbare energie’ denk ik dat Amerika goed bezig is maar dat de twee systemen nog naast elkaar moeten bestaan; voor plastic is nu net een alternatief bijvoorbeeld
    https://www.visionair.nl/ideeen/ideeen1/nieuw-wondermateriaal-uit-houtpulp/

        1. De om over na te denken stukjes? Ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet wat ik daar op zou moeten reageren. Het gaat me er vooral om dat mensen die documentaires kijken. Het laat zien hoe de VS een boel regiems omver heeft geworpen en ook hoe zij zelfs buitenlandse nieuwsstations bombarderen als ze dingen printen waar de VS het niet mee eens is. 

          De feiten die in die documentaires laten volgens mij duidelijk zien dat de VS de afgelopen tijd heeft gedaan aan empire building. En of dat verkeerd is weet ik niet. Ik denk dat je altijd wel machten hebt die dat nastreven zie ook Germen zijn nieuwe stuk. 

          Waar het mij alleen om gaat is dat mensen weten wat voor spellen er werkelijk gespeeld worden.  

        2. In de geschiedenis wordt alles beschreven, de eerlijke en de oneerlijke waarheden, een video is subjectiever en kan complotachtig samengesteld zijn. Daarom kijk ik zelf liever geschiedenistekst en wikipedia. (maar ik heb op jouw verzoek wel die documentaires bekeken). Misschien wil je wat meer in de toekomst je mening vormen over kolonisatie, communisme of kapitalisme en samenwerking of ‘politieke inmenging’. Allemaal ethische vraagstukken.

Laat een reactie achter