Wie vormen het private internationale bankenkartel?

Het is hier al veelvuldig aan de orde gekomen hoe ons geldsysteem een soort gecentraliseerd monopolie is gecontroleerd door de private internationale banken-elite. In onderstaande documentaire van PressTV wordt dit tot in de details uitgelegd. Ze maken duidelijk hoe groot de macht van dit kartel eigenlijk is en daarbij worden de belangrijkste namen en families genoemd die dit kartel vormen.

A look at the International Banking Cartel led by the Bank for International Settlement (in Basel, Switzerland) known as the bank of central banks (58 central banks) and The US Federal reserve System. Also a look at banking tycoons: from the Rothschild family in Europe to JP Morgan and others in the US. How banks not only control governments but also appoint politicians through huge campaign donations. Governments at the service of the major banks, the best example: the Obama administration and the history’s biggest bail out of the same institutions that caused the Great Recession.

Een mooie afbeelding van het private internationale bankenkartel als veelkoppig monster. Hier in gevecht met president Jackson van de VS die daar de centrale bank voor de FED ontmantelde.

Watch this video on our Website: http://www.presstv.ir/Program/272398.html
Follow our Facebook on: https://www.facebook.com/presstvchannel
Follow our Twitter on: http://twitter.com/presstv
Follow our Tumblr on: http://presstvchannel.tumblr.com

 

Met dank aan Ido voor de docutip

De volgende familienamen worden onder meer genoemd in bovenstaande documentaire:

-) The Rothschilds,
-) The Rockefellers,
-) The Morgans,
-) The Windsors (Engelse koningshuis),
-) The Savoys,
-) The Kuhn Loebs,
-) The Warburgs,
-) The Lehmans,
-) The Lazards,
-) The Israel Moses Seifs,
-) en tot slot The Goldman Sachs.

Bovenstaande documentaire haalt veel informatie uit het boek: Big Oil & Their Bankers In The Persian Gulf: Four Horsemen, Eight Families & Their Global Intelligence, Narcotics & Terror Network geschreven door Dean Henderson.

In dat boek wordt dit verhaal tot in details uitgelegd met een enorm aantal bronnen waarop je de betrouwbaarheid van zijn verhaal kunt staven. Henderson zegt dat dit private bankenkartel naast de controle over de meeste geldsystemen en dus de overheden die van die geldsystemen gebruik maken, zij ook de handel in olie, wapens, de internationale drugshandel en geheime diensten in handen hebben… Misschien dat dat verklaard waarom het leger van de VS de opium plantages in Afghanistan stonden te beschermen en het zou ook de beschuldigingen dat de CIA een hoofdrol lijkt te spelen in internationale drugshandel verklaren. En de banken spelen dan weer een handige rol in het witwassen van dat drugsgeld.

Het private internationale bankenkartel zou naast de controle over de meeste geldsystemen (en dus overheden) ter wereld ook de wapenhandel, oliehandel en drugshandel onder controle hebben.

Een mooi stukje informatie om eens diep over na te denken en wellicht eens door te mailen. Het moge duidelijk zijn dat Europa momenteel ook middenin een nieuw soort manipulatie van deze mensen zitten. De Euro als eerste stap om de controle over het geldsysteem van 17 landen te centraliseren en nu worden die landen netjes uitgeknepen door ze allemaal telkens verder te laten verdrinken in een schulden moeras. Waardoor er telkens meer rentebetalingen over deze schulden naar deze private banken gaan en overheden de sociale voorzieningen in hun landen telkens verder afbreken.

Mail deze informatie daarom vooral ook door aan uw lokale gemeenteraad, provinciebestuur en nieuwsagentschap. Wellicht dat er daar her en der toevallig eens een persoon met een geweten en een ruggengraat tussendoor geslopen is die wat met deze informatie kan.

Aanverwante artikelen en informatie:
-) Het bankenkartel – Wij Worden Wakker
-) Complotten zijn inherent aan machtsstructuren
-) Technocratische dictatuur Europa
-) Update – Hoe eerlijk is ons huidige economische systeem eigenlijk?
-) Bewustzijn over het bankensysteem groeit wereldwijd
-) De top van de geldpiramide, de Rothschilds
-) Nederland heeft gebrek aan onafhankelijke nieuwsmedia
-) Wie vormen het internationale private bankenkartel?
-) De oorlog vanuit de Verenigde Staten tegen democratie
-) Bekentenissen van een economische huurmoordenaar
-) Het militair industrieel complex
-) 100 jaar mindcontrol experimenten
-) Corruptie uitgelegd door ex-lobbyist
-) Controlemechanismen van de 1%
-) Rijk worden via politiek, oorlog en olie
-) Bankieren met Hitler
-) Oorlog is cashen voor de elite
-) Wereldvrede visionair of utopie?
-) The Liberty Academy
-) The Greatest Truth Never Told

-) In het licht van voortbestaan
-) 21 leefregels gebaseerd op gezond verstand

(Op het internet hebben de lezers de macht! Zij bepalen welke informatie de wereld rond gaat! U bent zich er misschien niet van bewust, maar als elke lezer een link stuurt naar 3 geïnteresseerde personen, dan zijn er maar 20 stappen nodig om 3,486,784,401 mensen te bereiken! Wil je dat zien gebeuren? Gebruik je macht! Dit stuk mag dan ook vrij door iedereen overgenomen worden op websites, blogs, of om door te sturen aan familie, vrienden, kennisen, collega`s, politici, bankiers, economen, professoren, politie agenten, etc. graag zelfs hoe meer mensen dit weten en erover meediscussiëren hoe beter. Zet a.u.b. wel de bron erbij zodat mensen mee kunnen doen in de discussie hieronder als ze dat willen.)

10176019_712166705507144_3509936428008809475_n

71 gedachten over “Wie vormen het private internationale bankenkartel?”

  1. Bron: Presstv.ir, een Iraanse overheidswebsite. Iran is een theocratische staat waar de vrijheid van meningsuiting uiterst beperkt is en een nogal verwrongen kijk op wde werkelijkheid wordt gepropageerd. Je kan ernstige twijfels stellen bij de bvetrouwbaarheid van deze bron.

    1. Daarom heb ik het boek er ook bijgegeven en dat is van een Amerikaanse onderzoeksjournalist.

      Je kunt het boek online inzien en gedeeltelijk dus ook lezen op http://www.amazon.com/Big-Their-Bankers-Persian-Gulf/dp/1453757732

      Daarnaast heeft Iran nu die “verwrongen” theocratische staat omdat het de VS en de UK nodig leek om in 1953 daar een volledig democratisch regiem omver te werpen omdat dat regiem de olievelden en bijbehorende winsten wilde nationaliseren. Zie ook deze uitleg op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=80zQ796hvqk

      Of gewoon op de wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/1953_Iranian_coup_d'%C3%A9tat

      Maar goed hoe vaak horen we dat op ons “zogenaamd wel betrouwbare” nieuws? CNN, BBC en de NOS zijn als het om dit soort informatie aankomt ook net zo betrouwbaar als tippelende heroïne hoertjes en ook niet zo vreemd gezien de landen waaruit ze komen en dus de belangen die ze beschermen. Met onze Beatrix als medegrootaandeelhouder van Shell samen met de Rothschilds en de belangen van Shell in die regio snap ik de stilte van het NOS hierover wel iig.

      Ik zou persoonlijk dus inplaats van het nieuws op bron te verwerpen eerst eens goed naar de inhoud kijken en zelf op onderzoek uit gaan. Koop het boek eventueel, het is erg goed gedocumenteerd. :-)

      En zie eventueel ook deze twee documentaires wat zich voornamelijk met het bankgedeelte en die controle bezighoudt. Documentaires die beide in de VS zijn gemaakt en je herkent delen uit de bovenstaande docu aangezien ze op plaatsen deze onderstaande docu’s als bronnenmateriaal hebben gebruikt.

      -) The Money Masters (Engels)
      -) The Secret of Oz (Engels)

      1. Douwe, wederom een artikel waar eigenlijk geen speld tussen te krijgen is. Er zijn eigenlijk m.i. te weinig groepen mensen die op pad gaan betreffende waarheidsbevindingen. Dat zijn er hooguit wat individuelen, die dat doen. En de enkeling, die de waarheid achterhalen, krijgen geen gehoor, denk bv aan de klokkenluiders. Zoals ik dat eigenlijk al verwoorde naar Oom T zijn reaktie in https://www.visionair.nl/ideeen/mensheid/universiteit-wageningen-loopjongen-van-de-agro-industrie-deel-i/  is de media bij uitstek een prachtig gegeven voor al die zwervers, om de mens te indoctrineren en hun beleid uit te voeren. Zelf in de jaren 1970 ook het e.e.a. gezien en ervaren, maar als ik dan thuis kwam en je vertelde hieromtrent, was je voor de meeste mensen ongeloofwaardig, want het nieuws vertelde het anders en wie was ik dan wel om tegen de gevestigde orde in te gaan om te zeggen dat het een leugen was. Zo kan ik je toch wel aardig wat meer vertellen, zo ook over de vietnamoorlog etc.
        Om deze berichten door te sturen is op zich geen slecht idee, maar of het ook daadwerkelijk zin heeft heb ik mijn vraagtekens bij. De mens zal zich terug trekken in zijn schulp, daar het bang is om hier tegen te ageren, daar men het vervolg niet kan overzien. En ook niet altijd de mogelijkheid heeft om waarheidsbevinding te onderzoeken. Soms bekruip me het gevoel van onmacht om dit soort zaken, zie ook mede de antwoorden van de regering oa betreffende Monsanto. De mensheid zit al volledig in een vicieuze cirkel, die gecreeerd is door de indoctriene. Hoe je dat moet deleten bij de mensheid? Zelfs al zou het doorgeefluik werken dan nog zie ik het niet gebeuren, daar de mensheid toch een groot kuddedier is en zal blijven. Maar weet ik sta volledig achter je. Mvg Paul.  :-(  

        1. Dankjewel Paul, mijn ogen zijn vooral ook redelijk geopend door mijn eigen wat langere reizen in het buitenland en o.a. ook naar landen als Egypte, Jordanie, Syrie. Dan zie je hoe het nieuws daar 180 graden gedraaid staat op wat bij ons wordt verkocht als waarheid door de officiele staatskanaal media. :-) 

          Mark Twain zei het al mooi:

          “Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner of the earth all one’s lifetime.”

          Wat dat betreft zou ik mensen vooral aanraden zelf de wereld eens gaan te bekijken.

           

    2. Germen, je kunt misschien ook stellen dat Iran, weliswaar onder grote druk, maar nog steeds onafhankelijk van de VS opereert. En daarom een stuk serieuzer dient te worden genomen. ’t is maar hoe je het bekijkt. Iran heeft z’n eigen stijl, niet de jouwe, niet de mijne. Maar veel van z’n acties zijn ingegeven puur uit overlevingsdrang, om onafhankelijk te blijven. Soms helpt het om de leugens van de tegenstander te ontmaskeren en simpel de waarheid te vertellen.

  2. Wat mij het meest verbaast is eigenlijk dat er niets meer over is van het Italiaanse bankenkartel dat ruim 1000 jaar onze geschiedenis bepaald heeft. Zelfs de namen van onze munten (dukaat: Venetië, florijn: Florence) herinneren er nog aan dat bankieren vooral een Italiaanse aangelegenheid was. Ons huidige banksysteem is dan ook nog steeds voornamelijk Italiaans.

    1. Volgens de schrijver van het boek zou de Israel Moses Seif familie voortkomen uit de oude Bank of Italy dus in die zin zou die familie tot op de dag van vandaag nog in de top 10 zitten van meest invloedrijke families wereldwijd. Het probleem is alleen dat ik op de wikipedia niets van ze kan vinden. Ik weet niet of dit nog relaties heeft met de oude De Medici families maar ik kan me voorstellen van wel. 

      Overigens komen ook The Savoys uit Italië http://en.wikipedia.org/wiki/House_of_Savoy

      Al met al is 2 van de 8 tot 10 families helemaal niet slecht lijkt mij :-)

  3. Douwe zover ik het volgen kan is de Israel Moses Seif familie(bank) opgegaan in de nu huidige Morgan bank; http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1289

    Hier nog een stukje meer duidelijkheid van de familie, alhoewel ze kort genoemd worden en in het duits, succes. wat je hier leest krijg je nog meer inzicht in al die ellende van de kartels. Mvg Paul.   http://derhonigmannsagt.wordpress.com/2011/06/13/das-kartell-der-federal-reserve-die-acht-familien/

    1. Hier nog een stukje in duits: http://info.kopp-verlag.de/hintergruende/geostrategie/dean-henderson/das-kartell-der-federal-reserve-ein-finanzparasit.html ook hier kom je de familie tegen; De bank die deze mensen bezaten was de Banca de la Svizzera Italiana. Als je deze bank intypt op google kom je zeer veel te weten over de huidige stand van zaken, m.a.w. ze waren later ook weer een onderdeel van de zwitserse bank. Efin genoeg leesvoer voor je. Mvg Paul. :-D 

  4. In het filmpje wordt ook heel even genoemd de Stadhouder en later Engelse koning Willem de Derde (n.b. Glorious Revolution). Weet iemand hoe – concreet – de Nederlandse invloed vanaf dat moment in het internationale geldwezen loopt?

        1. @Tim. Heel heftig artikel. Geeft veel antwoorden op mijn eerste vraag. Nederland (spreek uit ‘Bea c.s.’) zit dus nog tot zijn nek in die financiële slangenkuil!
          En Rothchild HQ in Amsterdam… Nou vraag ik je!!! 

  5. Press TV is een Engelstalige Iraanse nieuwszender. Deze is in veel landen te ontvangen en wordt gefinancierd door de Iraanse overheid. De lancering van de zender was op 2 juli 2007 in het bijzijn van de Iraanse president Ahmedinejad. Het station zendt 24 uur per dag uit en richt zich daarbij vooral op nieuws, politiek, maatschappij en islam in de vorm van nieuwsuitzendingen, paneldiscussies en documentaires. De Omroep van de Islamitische Republiek van Iran is eigenaar van de zender.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Press_TV

  6. Douwe en mede visionairs, van middag een beetje aan het spitten geweest op het internet over het mondiale bancaire systeem of liever gezegd het bancaire systeem van de elite. Wat ik allemaal niet tegen kwam in de vormen van intriges en belangenverstrengeling tot moord aan toe, corruptie en noem het allemaal op. Het is de grootste smerige bende die je maar bedenken kan. Na veel gelezen te hebben, ging erbij sommige onderwerpen een belletje branden en werden de grijze cellen even opgepookt om het verleden hieromtrent in te duiken. Maar vrolijk werd ik er absoluut niet van.
    Of je het nu over het instituut vaticaan praat die een verbond heeft met de P2 loge en maffia, of over ons koningshuis ( wat geen bestaansrecht heeft) lees de zaak aanval op de staat der Nederlanden en beatrix, zelfs Micha Kat kwam ik tegen  in klokkenluiders online betreffende een rechtzaak en zo kan ik wel even een uurtje door schrijven, het is soms te bizar voor woorden. Wat ik eigenlijk al wist, maar niet meer bij stil stond was waarom Zwitserland in de laatste wereldoorlog een neutraal land bleef is me weer duidelijk geworden. Te veel nazigeld, joodsgeld en oa ook vaticaansgeld werdt hier geparkeerd. Hier eerst maar eens 2 linken, de eerste is een redelijk goed overzicht van het ontstaan van http://www.marxists.org/nederlands/verbraeken/1985/1985bankgeheim.htm  de 2e link geeft wat meer inzicht in de vaticaansbank:  http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?from=fr&to=nl&a=http%3A%2F%2Ffr.wikipedia.org%2Fwiki%2FInstitut_pour_les_%25C5%2593uvres_de_religion werdt oa ook gebruikt om drugsgeld van de maffia wit te wassen etc. Dit maar even tot zover. Mvg Paul.

  7. Bedankt voor alle links, ja het is vrij bizar, ik denk dat de man met zijn boek de spijker op de kop heeft geslagen. Nederland heeft in het begin enorm verdient aan de opium en slavenhandel… Als je kijkt naar de documentaire over de Carlile groep dan zie je dat die iig  bankieren, wapens en olie combineren en een leger hebben wat drugs beschermd. En die mensen babbelen allemaal gezellig met elkaar op de jaarlijkse bilderbergclubjes en vergelijkbare denktanks…

    Dus ik vrees dat wat deze man beweert in zijn zeer boeiende boek gewoon waar is. Maar goed, geen drugs gebruiken, je onafhankelijk maken van fossiele brandstoffen, niet meer meebetalen aan wapens en het leger en ook financieel maar proberen je minder afhankelijk van banken te maken. 

    De elite heeft het gewone plebs wel redelijk goed bij de ballen volgens mij. Er zijn maar weinig mensen die niet afhankelijk van olie en banken zijn. En de mensen en regiems die niet meewerken ros je gewoon in elkaar met je wapens… En verniel je het volk met drugs. Opium oorlogen tussen Engeland en China zijn hier een prachtig voorbeeld van, hoe je een natie verzwakt door een volk afhankelijk van drugs te maken. 

    Nou ja, het is soms goed om te weten waar de wereld ongeveer staat. :-)  

    Het is als het ware een soort maffia op wereldschaal, drugs, wapens, olie intimidatie en omkoping van politici, omkoping chantage van het rechtssysteem… moord en massamoord als het zo uitkomt… Ik vind alleen wel dat onze koningin dan niet ook nog eens belastinggeld hoeft te krijgen van ons. Het lijkt mij dat grootaandeelhouderschap van Shell toch wel genoeg zou moeten zijn. Hoeveel comissie zou ze krijgen als ze weer eens wat marinefregatten aan een dictator verkoopt zodat die het volk er weer wat strakker onder kan brengen met geweld? http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1856335/2011/03/07/Verkoop-fregatten-achter-bezoek-Beatrix-aan-Oman.dhtml

    Maar goed hoe kom je ooit van zo een maffia af?..

    1. Het wordt tijd denk ik dat het zg koningshuis maar met de financiele billen bloot moet, en daar maar eens belasting over gaat betalen. Dan kunnen we de staatsschuld aardig reduceren denk ik. ;-)  , maar dat zal wel een utopie blijven, mede met dank aan Balkenende toen destijds. De ja knikker voor die familie. Mvg paul.

      1. Haha idd, gewoon vrolijk de hoogste schijf belasting laten betalen die oranjes, hoeven er heel wat minder onderdanen naar de voedselbank waar ze het zogenaamd zo goed mee voor hebben. :-)

        Maar goed, over het algemeen vindt de elite waarschijnlijk net als de gewone man dat ze altijd nog wel wat meer geld kunnen gebruiken. Ach ja en als niet het koningshuis dan zul je wel weer andere zetbasen/maffiosie krijgen aan de top. Zolang je met een gecentraliseerd machtsysteem werkt tenminste.

        Wel zou het interessant zijn als die top nu ook eens wat constructiever te werk zou gaan, wellicht wat meer richting hernieuwbare energie, volhoudbare landbouwmethoden en ruimtevaart enzo. Maar ik moet zeggen dat hoe verder je gaat graven hoe donkerder de verhalen rond ons koningshuis worden… Bilderberg Beatrix zou wellicht wel eens wat minder gretig de wapenhandel in kunnen duiken de volgende keer. ;)

        1. Douwe zijn er geen groeperingen die het tegen die globale elitisten willen opnemen? Zo ja hoe zou ik daarmee in kontakt komen I heb al een aantal jaren nagedacht hoe dat verwezelijkt kan worden en in mijn opinie moet er mee begonnen worden om te zorgen dat de verenigede staten de federal reserve moet opdoeken en hun eigen financien onder controle krijgt zoals kennedy en nog een aantal presidenten .

  8. Eerst was alles Go(e)d, Toen kwam de maffia, daarna moesten ze samen de kosten delen. Zijn er geen menschen is er ook geen geld nodig. dus gaat het weer om macht en autoriteit. Want hoe hou je die akelige menschen in leven, dat zij nog net hun schulden wel kunnen betalen. Dan rijst de vraag wie heeft er schuld en aan wie, dus zijn ze allen nodig, en uiteindelijk betalen zij allen hun schuld aan het leven wat zij hebben gebruikt tijdens hun leven. Soms is geld dan niet voldoende en moeten zij tijdens hun leven een offer geven, vaak hun dierbare bezit. Heb je geen bezit en geld en toch schuld is je leven dus voor de anderen waardeloos en zullen deze anderen het offer moeten geven en zorgen voor de waardelozen tot zij weer waarde krijgen en gelukkig samen verder kunnen. Het leven kan simpel zijn en dan is het op. Rust zacht, vergeef ons onze schulden zoals wij anderen hun schulden vergeven. Al kunnen menschen (plebs) dat soms maar erg moeilijk. Zo zelfs niet zijn de consequenties toch voor de nog levende lastgever. ;) Zo gaat het ook tussen maffia families. Gelukkig is bij God alles mogelijk. :D

  9. Beste Douwe, vanmorgen weer verder wezen spitten omtrent  Israel Seiff-Italy. De 8, nu eigenlijk 10 families waaronder ook de fam.Israel Seiff valt, is de groep die alles stuurt in de wereld, dus de elitaire macht is. Het is haast niet te bevatten, waar ze hun angels allemaal in hebben zitten.  Een klein voorbeeld  hiervan is dat ze heden ten dage 53% bezitten  van de Federal Reserve banking system. Kwam zelfs terecht op  Arische Naties World Headquarters, de link zal ik je besparen daar het niet verder relevant is.  http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?ref=SERP&br=ro&mkt=nl-NL&dl=nl&lp=EN_NL&a=http%3a%2f%2finvestmentwatchblog.com%2ftag%2flazard-brothers%2f
    Hier kun je lezen, zoals je dat zelf al verwoordt heb in je stukken, dat geld een schijn creatie is, niet meer enof minder. Tot slot:  Deze groep is een private banking Group.  De Seiff familie is ontstaan in de tijd van de vrijmetselaars en de zionistische maffia. Deze joodse maffia heeft zijn ontstaan verkregen in New York voor de laatste WO-2 .
    http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?ref=SERP&br=ro&mkt=nl-NL&dl=nl&lp=EN_NL&a=http%3a%2f%2fnesara.insights2.org%2fMH3.html
    Ze hebben ook hun eigen vertakkingen tm de Israelische veiligheidsdienst aan toe. Het is echt niet te filmen hoe dat allemaal in elkaar steekt. Hier moet je het mee doen, ik word er echt niet vrolijk van hetgeen ik allemaal lees. Het is weerzinwekkend, een ander woord kan ik er niet voor vinden. Mvg Paul.  :-( 

    1. He Paul,

      Hartelijk dank voor je links en uitzoekwerk. Ik hoorde laatst dat op het moment dat de eerste centrale bank geprivatiseerd werd ook de geheime dienst werd opgericht om de centrale banken in private handen te houden. Oftewel met de overname van de Engelse centrale bank door de Rothschillds en andere bankiers werd ook de geheime dienst opgericht die dus totaal oncontroleerbaar de meest bizarre experimenten doen met mensen, mensen omleggen, regiems omver werpen en oorlogen uitlokken/beginnen met miljoenen slachtoffers tot gevolg. (zie eerdere docus daarover zoals Mindcontrol of het verhaal van Confessions of an economic Hitman. 

      De geheime diensten zijn er dus niet om het volk te beschermen maar om deze elite te beschermen die zo de controle hebben over het bankensysteem, wapenhandel, drugshandel, oliehandel en dus vanwege hun banksysteem ook enorme belangen hebben in alle grote bedrijven. 

      Wat jij nu laat zien sluit eigenlijk perfect bij dat verhaal aan.

      David Icke zegt ook dat deze elite met een piramidemodel werkt en zo via compartimentalisatie hele kuddes mensen voor hun kunnen laten werken in een bepaalde richting zonder dat die mensen weten wat dat grotere plan eigenlijk is.

      En hij beweert ook dat in de top de media, politiek, geheime diensten, bedrijven, banken, etc allemaal bij elkaar komt en dat dit dus allemaal ten dienste staan van die elite. 

      Ik denk dat je zodra je gecentraliseerde macht hebt je altijd dit soort structuren zult krijgen maar het zou in mijn ogen handig zijn als deze top eens wat verantwoordelijker met mensenlevens en onze aarde om zou gaan.  Zonet toevallig de documentaire van Tegenlicht over de Bananenmaffia gezien en het is bijna lachwekkend als het niet zo in en in triest zou zijn dat zelfs zoiets simpels als bananen groeien en verkopen totaal verknipt raakt in dit soort structuren. Gigantische milieuvervuiling, mensen die worden misbruikt en omkomen van de pesticiden. Corruptie noem het maar op om zoiets simpels als f*cking bananen groeien… En dan nog raarder, een journalist in Zweden die hier iet van zegt en die vervolgens om geintimideerd wordt, aangeklaagd, echt te bizar.

      http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2012-2013/Bananenmaffia.html

      En de docu waar het om gaat: https://www.youtube.com/watch?v=u7uZbc0vBVA

      Het is gewoon te triest voor woorden dat wij als mensheid blijkbaar nog niet in staat zijn om zoiets simpels als Bananen groeien gewoon op een manier te doen die mensen en de natuur respecteert…

      En als dat bij Bananen al niet lukt, hoe gaat dat dan met zaken als drugs, olie en wapens vraag ik me af… 

  10. Is het nou de hebzucht van de zogenaamde precaire elite of de hebzucht van het zogenaamde gewone ruwe volk? Als ontwerper sta ik elke keer weer te kijken hoe onafgemaakte werken worden gestolen en zij dan eeuwen erom blijven twisten. Terwijl het volledige ontwerp (de gehele schepping cq. creatie) door een ieder voor gewoon goed wordt genomen. ;)

    1. Ik denk dat het een combinatie is van macht en er nog een paar centen aan overhouden. Daarnaast spelen ze elkaar ook nog veel werk toe, die gerelateerd zijn aan de 10 families. M.a.w. ze houden elkaar gewoon leuk bezig en worden vanuit hun Lodge in Afrika, steeds rijker. Vermoedelijk dat het mede de redenen is dat prins willem geen lodge mocht laten bouwen in Mozambique. Mvg Paul.  :-| 

  11. Voor diegene die hierover een boek willen lezen,

    nieuw boek van ad broere:  http://www.bol.com/nl/p/geld-komt-uit-het-niets/9200000009681345/

    Geen reclame, maar heb zijn eerdere boek gelezen, en hij legt alles duidelijk uit. 

  12. Douwe, thx!..ik wilde die link naar tegenlicht over de bananen ook nog plaatsen, maar zag dat jij het al gedaan had.

    Als je tijd hebt moet je eens kijken naar Buitenhof van afgelopen zondag (in uitzending gemist).

    John Gray schetst het verloop van Europa, daarna kwam Zalm zijn zegje doen, maar werd niet aan de tand gevoeld door de interviewster over wat Gray zei.
    Een gemiste kans, maar waarschijnlijk van te voren besproken.

    Daarna kwam in de media alleen maar ter sprake wat Zalm had te melden, terwijl hetgene wat Gray zei vele malen belangrijker was, maar dat wordt weer volkomen genegeerd 

    1. Staat op de lijst :-), net als de uitzending Hoezo Armoede Park Avenue… Moet ook erg goed zijn. Moet allen nog een versie vinden die ik ook in Noorwegen mag bekijken. 

      Ik moet eerlijk zeggen dat ik er de laatste tijd beroerd van wordt. Het wordt zo duidelijk hoe corrupt de hele boel is dat er geen lol meer aan is. De media in Nederland heeft nu na 4 jaar crisis en na 100 miljard aan reddingen gekost te hebben nog niet eens 1 keer een docu als Money as Debt of Zeitgeist uitgezonden terwijl die op het internet miljoenen keren bekeken zijn. Ze negeren consequent systeemkritiek op het geldsysteem, op Europa etc. En ondertussen is de crisis veel erger dan dat die 4 jaar geleden was en zijn de vooruitzichten bar en boos… maar nee hoor vooral niet eens naar de achtergronden en systeemmechanismen kijken. 

      En nu weer met ons rechtssysteem… Demmink wordt volledig doodgezwegen terwijl er dossiers aan aanklachten lichten en nu met de Vaatstra zaak is de hele mainstream media een Friese boer al aan het kruis aan het nagelen omdat Peter R de Vries dit twittert… Waar is de mainstream media zo langzamerhand in vredesnaam mee bezig in Nederland… 

      Maar goed, het feit dat mensen het hier over dit soort zaken het erover hebben is wellicht nog een lichtpuntje

  13. Douwe,

    Stukje uit je eigen bijdrage van vandaag:

     Zo stelt Byron Katie bijvoorbeeld dat we niet de wereld moeten proberen te veranderen om gelukkiger te worden maar dat we onze gedachten over die wereld dienen te onderzoeken voordat we ze geloven om zo de wereld te leren accepteren zoals die is. En als we de wereld kunnen accepteren zoals ze werkelijk is kunnen we volgens haar met minder stress door het leven gaan.

    …Laten we dit maar gaan proberen dan, er zit niks anders op! 

    1. Zeer interessant artikel dat, gaat ook over hoe eigenlijk het hele Nederlandse recht grote flauwekul is omdat Beatrix een claim doet die volledig ongegrond is en het rechtssysteem aan het koningshuis is opgehangen. En blijkbaar hebben ze zo al heel wat verkeersboeters weten te ontlopen, ook nog een praktische component dus :-)

      En bevat ook nog een linkje naar weer een zeer interessant artikel van Pieter Stuurman: http://pieterstuurman.blogspot.no/2010/09/de-wetten.html

      1. Waar ik me nog het meest over verbaasde is het gegeven dat God erbij gehaald wordt en uit dien verstande het zg recht toe ge-eigend wordt. M.i. moet je religie hier buiten laten, dat is en blijft altijd een persoonlijk recht en gegeven, maar je kunt daar nooit een rechtssysteem mee opzadelen, dat is pas echt bedrog. Mvg Paul.

        1.  
          Ik heb het stukje van Pieter gelezen. Pieter Stuurman schrijft hier dat er volgens hem maar 2 universele wetten zijn: Gij zult niet doden en Gij zult niet stelen. Het is maar net vanuit welk standpunt je dit beredeneerd. Als je vanuit de Natuurwetgeving, waar we met zijn allen toch aan onderhevig zijn, beredeneerd heb je eigenlijk 2 andere regels nl: 1-Om als voer te dienen voor de bovenlagen, gezien in de pyramide structuur, 2- om voor het voortbestaan van de soort zorg te dragen. De stelling van Pieter is een gegeven wat uit de religie is voortgekomen, dus eigenlijk een emotioneel gegeven, de natuurwet is hier tegen over een rationeel gegeven. Daarnaast zegt hij dat iedereen eigenaar is van zijn/haar eigen leven, ook hierin heb ik vraagtekens bij. Ik kan met mijn leven nl niet doen wat ik wil, daarnaast wordt het me ook ontnomen door de zg gevestigde orde. Is ons leven een eigenaarsrecht, hierover kun je ook twisten door nl te stellen: heb ik gevraagd om geboren te worden, nee dus, ik moet accepteren dat ik er ben en roeien moet met de riemen die ik heb enof aangerijkt krijg, daarnaast krijg ik alleen maar regels mee hoe ik moet leven va mijn geboorte en ben daardoor onderhevig aan de verplichte dicipline die me opgelegd wordt. Al met al een kan ik dan spreken van een eigendomsrecht betreffende het leven in vrijheid? NEE dus. Ik kan dan wel spreken vanuit de natuurwet, want dat zit vast gegrift in mijn DNA.
           
          En hierin heb ik wel een vorm van bestaans(eigenaars)recht, omdat ik hier natuurwettelijke gegevens van bezit, die een daadwerkelijk gegeven zijn. Maar laat duidelijk zijn dat we allemaal onderhevig zijn aan de natuurlijke wetgeving van het levendmechanisme. Dat is een rationeel gegeven en de basis van alles. Mvg Paul.  :-| 

           

        2.  
          Beste Paul,

          Ik noem de twee wetten universeel omdat Gij zult niet doden en Gij zult niet stelen in iedere wetgeving in ieder gebied en in iedere tijd voorkomen. Ze zijn dus blijkbaar universeel.

          Ze gaan uit van bestaansrecht. Bestaansrecht heb je door te bestaan. Het feit dat je bestaat, bevestigt je bestaansrecht. En je bestaan begint met je geboorte. Bestaansrecht heb je dus door geboorte. En bestaansrecht stopt met je dood. Als je niet meer bestaat, is er geen sprake meer van bestaansrecht.

          Al het leven is tijdelijk, dus voor alles dat leeft geldt: leven = tijd van leven. Omdat we maar beperkte tijd leven, gaan de wetten dus over tijd van leven, wat hetzelfde is als leven. Ze zijn dus, net als het leven zelf, gerelateerd aan tijd.

          Het feit dat anderen (inderdaad) kunnen beslissen over jouw en mijn tijd van leven (door stelen of doden), is juist het gevolg van de uitzonderingen die op deze universele wetten gemaakt worden. Dat is de huidige realiteit, die alleen kan blijven bestaan op basis van die uitzonderingen.

          Het zijn die uitzonderingen waarmee de wetboeken vol staan. Alle daarin beschreven “rechten” zijn daarmee (met uitzondering van de universele wetten) geen rechten maar privileges.

          De universele wetten gaan dus over recht op (tijd van) leven. Het leven zelf is inderdaad uitsluitend onderhevig aan natuurwetten. Mijn constatering gaat over het feit dat alle culturen in alle tijden deze universele wetten gehanteerd hebben, en er dus blijkbaar universeel besef van waarde van (menselijk) leven bestaat/bestond.
           
          Ik zeg ook niet dat je eigenaar bent van je leven, ik zeg dat deze universele wetten daarvan uitgaan. Wel is het zo dat je onderdeel uitmaakt van de mensheid als totaal, en dat je (inderdaad ongevraagd) verantwoordelijk bent voor dat onderdeel: je eigen leven.
           
          Omdat we onderdeel uitmaken van onze soort, dragen we (door te leven) bij aan het bestaan van die soort. De universele wetten maken het mogelijk om de verantwoordelijkheid voor jezelf (en dus voor een stukje van het geheel) te dragen. En om anderen die mogelijkheid te laten. Met al die stukjes verantwoordelijkheid bij elkaar, dragen we samen de verantwoordelijkheid voor bestaan van het geheel: de mensheid.
           
          De universele wetten zijn daarmee blijkbaar voortgekomen uit besef van waarde van het leven van de eigen soort. Wetten overigens die ook bij andere diersoorten vrijwel overal voortkomen. Vrijwel geen diersoorten doden bijvoorbeeld hun soortgenoten om er zelf beter van te worden.
           
          Uiteindelijk dient alles dat geleefd heeft als voedsel. Elk organisch materiaal wordt uiteindelijk opnieuw opgenomen in de voedselketen, dus jij en ik ook. En dus ook de lichamen van degenen die deel uitmaken van de “bovenlagen”. Ook hier gaat het er niet om of we worden opgegeten, maar wanneer dat gebeurt. Het gaat dus weer om tijd.
           
          De universele wetten hebben dus de bedoeling tijd van leven (=leven) te garanderen. Althans, die tijd niet te laten beperken door soortgenoten. Wanneer je de mensheid ziet als eenheid (als één levend organisme) dan zijn deze wetten dus een vorm van zelfbescherming van dat organisme als eenheid. Bescherming tegen ‘overtredingen’ van de onderdelen ervan (individuen) die deze eenheid zouden kunnen beschadigen.
          De universele wetten zijn dus geen natuurwetten, maar wetten die altijd en overal door mensen beschreven zijn. Helaas zijn er ook vrijwel altijd (in ieder geval al lange tijd) uitzonderingen op gemaakt door de bovenlaag, om van de rest te kunnen profiteren.

        3. Beste Pieter, bedankt voor je reaktie. Ik neem even de tijd om hierover na te denken. Daar zoals ik het al eerder verwoorde, het is zoals je het zien wilt en dus ook ervaart. Dus even geduld graag, ik kom hier absoluut op terug. Mvg Paul.

        4. Hallo Pieter,
           
          Interessant om dit te lezen. Wat is echter het grote verschil tussen natuurwetten en universele wetten? Je kunt het universum als alles kunnen beschouwen en de natuur ook. In deze benadering zijn natuurwetten en universele wetten gelijk. Als ik het zo lees hebben universele wetten met dualiteit (Ego) te maken en natuurwetten met non-dualiteit (Essentie). En is het mogelijk om concrete voorbeelden van natuurwetten te geven?
           
          Alvast bedankt voor de reactie.
           
          Groeten,
           
          Oom T     

        5. Ik bedoel dat in je reactie op Paul een andere benadering lijkt te worden gehanteerd. Wat weer een andere benadering is dan die ik eerst noemde.

        6. Strikt genomen betekent het woord ‘universeel’ natuurlijk: van toepassing op het universum. In die zin zou er geen verschil zijn tussen een universele wet en een natuurwet.

          Ik noemde de wetten Gij zult niet stelen en Gij zult niet doden ‘universeel’ omdat ze in iedere cultuur en in iedere tijd voor komen.  Maar het blijven natuurlijk door mensen geformuleerde wetten.

          Een kwestie van definitie. Taal dus. Maar je hebt gelijk als je zegt dat de term universeel misschien taalkundig niet helemaal klopt.

          Ik gebruikte het woord om een verschil aan te duiden tussen natuurwetten, en wetten die overal en altijd op aarde gebruikt zijn.    

        7. Het libertarisme legt de nadruk op recht op materieel bezit. Minder op hoe dat bezit tot stand komt. Het maakt ook geen verschil tussen rijkdom en bewaarde opbrengst van eigen arbeid. In die zin is het libertarisme (hoewel er veel elementen in zitten die me wel aanspreken) niet mijn stroming.

  14. Beste Pieter, er is m.i. niets moeilijker dan om datgene te verwoorden, wat er in ons koppie ontstaat en dan ook nog zodanig dat een ander het ook nog begrijpen kan. Dat wil dan niet zeggen, dat diegene er dan mee eens hoeft te zijn. Daarnaast wil ik duidelijk stellen, dat het geen wat je geschreven hebt vanuit jouw standpunt goed verwoord hebt en er ook nog wel een goede logica inzit en vele die dit lezen zich daarin vinden kunnen. Maar ik ga mn best doen om mijn denken hieromtrent te verwoorden en schrijf het dan ook op persoonlijke titel. Universeel wil eigenlijk niets anders zeggen dan Algemeen, de stelling die je hanteerd met de regel Gij zult niet doden en Gij zult niet stelen, heeft door de tijd heen zijn wetmatigheid verkregen, mede door vererving. M.a.w.  op zich is het een goede instelling om je daarnaar te gedragen en te leven, zeker gezien naar de mensheid in de huidige tijd. Maar ik zelf kijk daar toch anders naar. De mens in wording tm het heden is en was een creatief dier, die zich va het begin los heeft gekoppeld van het dierenrijk. Maar uiteindelijk behoren we nog steeds tot de dier groep de mens. We hebben dus ook in ons DNA nog steeds 40%  zitten vanaf die begin periode. Daarnaast is alles een chemisch proces, die zijn weerga niet kent en een ongekend aantallen systemen bevat. Dit gezien vanuit gehele proces van het Universum in al zijn diversiteit dus. Deze chemie heeft oa ook zorg gedragen bij de ontwikkeling naar het mens zijn, dat we gevoel hebben, denken kunnen, emotie bezitten etc. Deze materie is naar gelang de mens zich ontwikkelde steeds complexer geworden en zal ook in de toekomst in de complexheid zich verder ontwikkelen. Dit gegeven even tot zover.
    Maar we bezitten nog steeds in de hoofdlijnen de basis van het dier zijn, waarop ons leven gestoeld is, dus om te overleven en zorg te dragen van de voortplanting, alleen de 2e regel geld niet voor ons, om als voedsel te dienen voor de bovenlaag, daar er geen bovenlaag meer is. Dat geld oa ook voor de roofdieren die aan de top van hun pyramide staan. Maar ook hier gelden weer natuurwettige regels om de top ook in het biologisch evenwicht te houden. Een van de belangrijkste factoren is het sterven aan ziektes, ook als er verandering in het biotoop komt, ongeacht de oorzaak, kan de soort ook uitsterven.
    Terug naar het dier de mens, deze heeft niet alleen ziektes, maar ook oorlogen, sterven van de honger, moord etc om het biologisch evenwicht op peil te houden. Maar door de overlevingsdrang hebben we door de tijd geneesmiddelen en behandelingen etc uitgevonden om onze sterfelijkheid uit te stellen. Zo ook in verband met oorlogen etc. Niet dat het altijd lukt door wat voor omstandigheden dan ook, maar het is wel de redenen dat onze populatie te ver door geschoten is. Tot slot: zo’n 15 jaar terug stond ik te wachten op afstand bij een nest van een weidevogel. Vlak bij me zat een Buizerd op een damhek te turen naar prooi. Na een minuut of 5 vloog het weg, recht op het nest af, plukte het pasgeboren jong uit het nest en hapslik en weg was het. Ik was op dat moment razend op me zelf, dat ik niet alerter was en de buizerd had weg gejaagd. Mijn emotie heeft hieromtrent wel een paar dagen geduurd, voordat ik het aanvaarden kon dat het een natuurlijke wetmatigheid was. Daarna ben ik ook zo’n 4 jaar bezig geweest om dit systeem te leren aanvaarden en mijn emotie opzij te zetten en het gegeven rationeel te zien als de daadwerkelijke aanvaarding van het leven. Er is m.i. ook geen een ander systeem om dit in een ander perspectief te zien. Conclusie die ik trek is dat va het begin van het ontstaan van het levendmechanisme alles al voorbestemd was om in de loop van de tijd te ontplooien naar datgene wat het nu is. Jouw gedachten goed is pas zeer veel later ontstaan, in iedergeval nadat emotie-angst ed zijn ontstaan. Ik weet dat ik erg kort door de bocht ga, dus heb ik iets niet duidelijk verwoord meld het even. Mvg Paul.

  15. Beste Paul,

    Ik kan me prima vinden in je reactie.

    Ook wij mensen zijn niets meer dan een manifestatie van de natuur. Een natuurverschijnsel. Ook wij gedragen ons (net als alles) volgens de natuurwetten.

    In die natuur heeft alles een andere vorm en andere eigenschappen. Daarnaast hebben levensvormen ook overeenkomsten. Wanneer een aantal levende organismen veel waarneembare overeenkomsten heeft, noemen we dat een ‘soort’. Wij mensen zijn zo’n soort.

    Een soort wordt dus gedefinieerd door zijn eigenschappen. Een eigenschap van de soort ‘mens’ is dat die soort in staat is om na te denken, wat leidt tot inventiviteit. En met die inventiviteit heeft onze soort van alles gecreëerd.

    Daarnaast heeft onze soort het vermogen tot oordelen. Dat leidt tot ethiek of moraliteit, zoals je zo mooi omschrijft in het voorbeeld van de buizerd. Veroordelen is het afwijzen van een verschijnsel.

    Dat kan handig zijn als we ons niet kunnen vinden in de dingen die we zelf gecreëerd hebben. zoals bijvoorbeeld onze wetgeving. En het vervolgens op basis van onze afwijzing voortaan anders doen. Maar het wordt erg onhandig als we het vermogen tot (ver)oordelen proberen te gebruiken om natuurlijke wetmatigheden af te wijzen.

    Onze bijzondere eigenschap is evolutionair gezien erg jong. Het lijkt erop dat we er vaak nog niet zo goed mee om kunnen gaan. Dat blijkt m.i. uit mijn waarneming dat we moeite hebben met het onderscheid tussen onze zelfgecreëerde realiteit, en waarheid. Waarbij ik waarheid omschrijf als: Alles-dat-IS en dat IS-zoals-het-IS (iedere manifestatie van de wetmatigheden der natuur).

    Dit laatste kunnen we (inderdaad) alleen maar aanvaarden. Iedere poging dit te veroordelen is gebaseerd op illusie. Uiteindelijk hebben we geen andere keuze dan dit te aanvaarden. Dat neemt niet weg dat wij zelf (inderdaad) creatief zijn, en dus dingen creëren. En keuzes kunnen maken over wat en hoe we creëren. Hierover hebben we wel iets te vertellen. Het is onze bijdrage aan de AL (of zoals sommigen zeggen: de Schepping). En alleen die bijdrage kunnen we veranderen als we dat willen.

  16. Pieter bedankt wederom voor je reaktie. Het is inderdaad hoe interpreteer je en hoe onderscheid je de gegevens van wetmatige waarheidsbevinding en de zelf gecreeerde wetmatigheid. Je verwoord het beter als ik. De laatste regel is een regel naar mn hart en mijn denken.
    En alleen die bijdrage kunnen we veranderen als we dat willen. Dat noem ik dan de kracht van het positief denken Mvg Paul.
     

  17. @ paul en anderen. 

    Ik heb ook nog wat gezocht rond deze materie en als je vanuit dit scenario vertrekt is de wereld een stuk beter te verklaren hoe ze in de praktijk lijkt te werken.

    In dit artikel http://www.guardian.co.uk/world/2012/jul/21/drug-cartels-banks-hsbc-money-laundering komt nog maar weer eens duidelijk naar voren hoe dit internationale private bankenkartel enorme hoeveelheden drugsgelden witwassen. Past precies binnen het patroon wat Dean Henderson in zijn boek ook lijkt te geven. 

    1. Douwe je stukje heb ik gelezen, ik denk dat dit soort gegevens maar een klein stukje  van het geheel zijn.
      De mooiste uitspraak vond ik wel van Bob Dylan: “Steal a little”, “they throw you in jail; steal a lot and they make you a king.”. Je begrijpt nu wel dat ik naargeestig op zoek ben naar een goede kraak, zodanig dat mn gezin genoeg hebben voor de rest van hun leven. <vg Paul.  :-D 

      1. ja Paul, vermoord 1 persoon, kom je in de bak, vermoord je er 10 , op de (electrische) stoel, vermoord je er 100 wordt je onderzocht, en ga zo door, zie Mao nog steeds hangen op het plein in Peking!    

        1. Leon, ik heb het voorrecht gehad om nog in de brittische tijd van Hong Kong te mogen werken en wonen op Macao (portugese deel) in 1974, later in de jaren 85 tm 95 veel Bos&Kalis daar gewerkt. Praat me niet van Mao en zijn rode boekje. China heb ik vaak gemist als voorbeeld in dit stuk hierboven en dan praten we over de oude haviken in dat land, die de lakens uitdeelde en nog. Nu hebben ze de laatste jaren wel hun economie opgevijzeld, mede daardoor door hun verworven rijkdom, geld in de wereld geinvesteerd. Nu recent las ik nog een stuk hieromtrent, de armen worden steeds armer en de rijken steeds rijker. Al met al hebben ze ook daar niet veel geleerd. Zeer veel met chinezen uit het binnenland gecommuniceerd en gezien waar ze voor(mis)bruikt werden. Die torenhoge flats zijn gebouwd met stijgers van hout, niet te filmen, zand ging naar boven in de bouw toe op de meest rampzalige manier die je bedenken kunt en dat alles voor een handje vol luizige hongkong dollars. Dus laat die vent maar mooi hangen, met de hr groeten van mij erbij. Mvg Paul.

  18. En hier ook een goed Nederlandstalig stuk. Banken mogen nu gewoon zonder enige straf miljarden drugsgeld witwassen omdat ze anders wel eens om zouden kunnen vallen… Maar goed je mag als persoon niet blijven stelen omdat je anders wel eens honger zou kunnen krijgen… 

    Het is werkelijk te triest voor woorden hoe openlijk crimineel bepaalde takken nu blijken te zijn. 

    http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/12/Reguliere-media-krijgen-door-dat-alle-grote-banken-crimineel-zijn

    ‘Reguliere media krijgen door dat alle grote banken crimineel zijn’
    Grote banken en drugskartels twee handen op ̩̩n buik РNederlandse ING en ABN Amro sluisden miljarden weg via Amerikaans bankensysteem

    Als vampieren zuigt het internationale banken/misdaadkartel alle leven uit de samenleving weg.

    Nadat de Amerikaanse overheid onlangs besloot om megabank HSBC niet te vervolgen vanwege maar liefst $ 60 biljoen (!) aan verdachte transacties zoals het witwassen van drugsgeld, beginnen sommige reguliere media in de VS eindelijk in te zien dat de grote banken feitelijk enorme criminele organisaties zijn. ‘De zwakheden van het financiële systeem liggen dan ook… bij de in maatkostuum gestoken bankiers in Londen, Amsterdam en Genève, en bij hun Amerikaanse filialen,’ aldus de Washington Post.

    Bankensysteem draait op criminele fraude

    In de alternatieve media wordt al jaren geschreven dat de banken de spil van de financiële crisis en zelfs de grootste vijanden van de hele mensheid zijn. Zo is aangetoond dat de Amerikaanse Federal Reserve doelbewust de Grote Depressie in de jaren ’30 van de vorige eeuw veroorzaakte en criminele fraude de basis is van het zakenmodel van alle grote banken, waardoor de economie nooit meer kan herstellen, tenzij deze banken worden opgesplitst.

    Het officiële beleid van de regering Obama is de massale financiële fraude door deze banken niet te vervolgen. Integendeel, deze ‘banksters’ worden juist beloond met miljarden kostende bailouts waarvan de kosten middels keiharde bezuinigingen op de belastingbetalers worden afgewenteld. Hetzelfde gebeurt in Europa via de Europese Centrale Bank en de nationale centrale banken.

    Too big to fail = too big to jail

    De New York Times noemt het een ‘zwarte dag’ voor de gerechtigheid nu de Britse HSBC bank geen enkele boete kreeg opgelegd, ondanks het feit dat de bank 17.000 verdachte rekeningen en activiteiten heeft, inclusief $ 60 biljoen aan malafide financiële transacties en illegale witwaspraktijken voor Mexicaanse drugskartels en Saudische banken met banden met terreurgroeperingen. De reden was dat de Amerikaanse regering vreesde dat de bank hierdoor zou omvallen en mogelijk het hele wereldwijde systeem in zijn val zou meesleuren.

    ‘Het is duidelijk dat de regering van mening is dat ’too big to fail too big to jail’ is,’ constateerde de NY Times. ‘Als aanklagers besluiten om zo’n kolossale zaak niet te vervolgen wordt afbreuk gedaan aan de wet zelf. De afschrikking van criminele vervolging is hiermee verzwakt, zo niet verloren gegaan.’

    ‘Criminele organisatie van epische omvang’

    ‘Als deze mensen niet worden vervolgd, wie dan wel?’ vroeg advocaat Jack Blum, voormalig speciaal adviseur van een Comité van de Senaat dat zich bezighoudt met witwaspraktijken en financiële misdaden, zich af. ‘Wat moet je dan wel doen om vervolgd te worden? Ze hebben iedere duidelijke bankrichtlijn overschreden… Wanneer is een vergrijp van een grote bank dan wel erg genoeg om vervolgd te worden?’

    William Black, de top fraude expert van Wall Street, schreef letterlijk dat bewezen is dat de HSBC bank al minstens 15 jaar een criminele organisatie ‘van epische omvang’ is en leverde felle kritiek op het feit dat zowel de Amerikaanse als de Britse regering de bank ongemoeid laten. ‘Integriteit en rechtvaardigheid gaan op deze manier teloor,’ schreef hij.

    ‘Steel veel en ze maken je koning’

    The Guardian haalde poplegende Bob Dylan aan: ”Steel een beetje en ze gooien je in de gevangenis. Steel veel en ze maken je koning’. In deze tijd zou hij het mogelijk zo gesteld hebben: deal een beetje drugs en ze gooien je in de gevangenis; was narcomiljarden wit en je hoeft enkel je excuses aan te bieden.’ Enkele jaren geleden werd ook de Wachovia bank betrapt op het massaal witwassen van Mexicaans drugsgeld. Ook toen werd een schikking getroffen en hoefde niet één van de topbankiers naar de gevangenis. Voor de Barclays bank geldt hetzelfde verhaal, alleen kwamen de drugsbaronnen in hun geval niet uit Mexico maar uit Colombia.

    ING en ABN Amro

    In de Amerikaanse krant Washington Post werden de Nederlandse banken ING en ABN Amro met name genoemd bij banken die de afgelopen jaren schikkingen hebben getroffen met de Amerikaanse regering voor miljarden dollars aan malafide financiële transacties. In juni werd er niemand bestraft toen de Nederlandse ING bank een boete van $ 619 miljoen kreeg (2) voor het illegaal wegsluizen van miljarden dollars in het Amerikaanse bankensysteem.

    ‘Drugshandel pilaar van internationaal bankensysteem’

    Het voormalige hoofd van het VN kantoor voor Drugs en Misdaad, Antonio Maria Costa, noemde het witwassen van drugsgeld, het teniet doen van controlerende maatregelen en sancties, het ontduiken van belasting en de wapenhandel de vier belangrijkste pilaren van het internationale bankensysteem. The Guardian constateerde dat de politici in ieder land bewust wegkijken en niets doen tegen de illegale praktijken van de banken, simpelweg omdat er veel te veel geld mee gemoeid is en daarnaast ook omdat oud politici zich na hun politieke carrière graag door het bankwezen laten inschakelen en dik laten betalen voor hun (al dan niet adviserende) functies.

    ‘Wereldwijde banken en criminelen vormen één geheel’

    Andersom gebeurt overigens ook. Zo heeft de Britse regering een voormalige voorzitter van HSBC aangesteld als minister van Handel en zijn de Italiaanse premier Mario Monti en ECB directeur Mario Draghi uit de beruchte ‘Goldman Sachs’ stal afkomstig. ‘Het idee dat er een tweedeling zou bestaan tussen de wereldwijde criminele economie en de legale economie is een fantasie. Erger nog, het is een leugen. Ze vormen één geheel en zijn wederzijds van elkaar afhankelijk – één en hetzelfde systeem,’ concludeerde The Guardian dan ook.

    Diezelfde banken, die dus niet alleen samenwerken met de grootste criminele organisaties ter wereld maar zelfs een onlosmakelijk geheel met hen vormen, worden de laatste jaren met honderden miljarden Amerikaanse en Europees belastinggeld overeind gehouden.

    Boodschap politiek aan banken: Misdaad loont

    ‘Misdaad loont, is de boodschap aan de (bank)directeuren,’ verklaarde Neil Barofsky, voormalig speciaal inspecteur-generaal van het Amerikaanse TARP programma voor de banken, tegenover CNN. ‘Ga je gang, doe wat je wilt, geniet van je winst, en het ergste wat je kan overkomen is dat je een boete krijgt die je hooguit een paar weken winst kost.’

    Over het niet vervolgen van HSBC merkte hij op: ‘Wat het ministerie van Justitie heeft gedaan is ronduit afschuwelijk. Het verzwakt de afschrikking voor de megabanken in zowel buiten- als binnenland, die het besluit (HSBC niet te vervolgen) feitelijk kunnen interpreteren als toestemming om te stelen.’ Barosfky denkt dat dit er toe zal leiden dat de banken nóg grotere financiële risico’s zullen nemen die het financiële systeem zullen ondermijnen, waardoor er uiteindelijk een veel ernstigere instorting zal plaatsvinden.

    Banken schuldig, maar wij betalen de rekening

    De BBC weet aan wie de rekening voor het ‘redden’ van de criminele banken wordt gepresenteerd: ‘Als banken verplicht worden meer kapitaal te vergaren worden de lasten afgewenteld op de beleggers en vervolgens op de klanten, die gedwongen zullen worden meer te betalen voor bancaire diensten. Of om het op een andere manier te zeggen: de banken worden schuldig bevonden, maar wij worden allen gestraft.’ (1)

    1. Hier valt weinig enof niets meer aan toe te voegen, het is de harde waarheid en niets anders dan de waarheid. Misschien toch maar eens nadenken over een revolutie, zo komt het in ieder geval steeds dichterbij. Mvg Paul.

      1. Ja wat je vooral ziet is dat er helemaal geen verschil is meer is tussen de boven en onderwereld. Of dat eigenlijk de elite gewoon volkomen cirimineel bezig is maar daar niet voor bestraft worden waarmee eigenlijk de hele rechtsstaat ook een grap blijkt…

  19. Wat ik me ook afvraag is het volgende: Philips krijgt een boete….waar gaat dat geld dan heen?
    Een zwitserse bank krijgt een boete vanwege libor, waar blijft deze boete?
    Philips belazerde consumenten, en met die liborrente werden we ook belazerd, komt dit geld ooit terug bij de consument of blijft dit geld in “Brussel”
    En….niemand word veroordeeld, ze gaan vrolijk door.

    1. Ja goede vraag idd. Aan wie worden die boetes betaald? En wat wordt daar mee gedaan… misschien ook alleen maar puur een stukje show en anders wordt het van de corporatocracy naar de Europese elite in de politiek gestuurd die er wellicht wat verhuizingen mee regelen? :-)

  20. Ik zet deze reactie hier ook maar even neer omdat het wellicht direct verband heeft met hoe dit machtskartel te werk zou kunnen gaan. 

    Om in het thema te blijven van de 100 jaar mindcontrol, zou het kunnen zijn dat deze geheime diensten de afgelopen 30 jaar de kunst hebben geperfectioneerd om mensen op commando te kunnen sturen en die ze inzetten bij de zogenaamde “lone gunman shootings”. Denk aan de VS aan een Breivik in Noorwegen en nu weer aan de gevallen in de VS. Denk zelfs aan een Pim Fortuyn en een Theo van Gogh. In de alternatieve media duiken momenteel overal verhalen hierover op. 

    Over de recente gebeurtenissen in de VS bijvoobeeld deze delen: Sandy Hook Massacre is een setup?
    deel 1: http://herstelderepubliek.wordpress.com/2012/12/17/sandy-hook-massacre-is-een-set-up/
    deel 2: http://herstelderepubliek.wordpress.com/2012/12/18/sandy-hook-massacre-is-een-set-up-2/
    deel 3: http://herstelderepubliek.wordpress.com/2012/12/19/sandy-hook-massacre-is-een-setup-3/

    Deze theorie klinkt wellicht wat heel erg vergezocht maar is niet zo vreemd als je deze documentaire van Derren Brown bekijkt waarin naar voren komt dat je iemand na voldoende geestelijke manipulatie zoals o.a. hypnose een moord kunt laten plegen zonder dat die persoon dat zelf doorheeft. http://www.youtube.com/watch?v=oC9J6O6soHA 

    Hij toont daarnaast in deze volgende aflevering ook aan dat je een persoon zo kunt manipuleren dat ze zelfs een moord bekennen die ze niet gepleegd hebben, mensen zijn zelfs in staat een moord te bekennen die helemaal niet gepleegd is…
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-P2vYIgPdKg 

    Tot slot kwam ik dit stukje nog tegen op het internet.

    This article suggest there could be a connection between the recent shootings in de US and what Breivik did in Norway. It is highly speculative but I am wondering what other people here think of it. Is this just conspiracy stuff or could it be there is something terrible going on that people should be aware of so it can be stopped?
    http://www.darkmoon.me/2012/israeli-death-squads-did-sandy-hook-killings-intelligence-analyst/

    Dit zou allemaal nogal bizarre implicaties hebben maar na het zien van deze docu over mindcontrol zou het me weinig verbazen als deze mensen wellicht een punt hebben. Laten we hopen van niet iig. 

  21. “NAVO-vliegtuigen verscheepten regelmatig heroïne van Afghanistan naar België”

     
    Dit beweert FBI-klokkenluider Sibel Edmonds, door de gerenommeerde American Civil Liberties Union (ACLU) omschreven als “de persoon die het meest de mond werd gesnoerd in de geschiedenis van de Verenigde Staten”. Volgens haar is België een essentiële schakel in operatie-Gladio B: de steun aan terroristische en criminele netwerken in Centraal-Azië.
     
     
     
    "NAVO-vliegtuigen verscheepten regelmatig heroïne van Afghanistan naar België"
    Sibel Edmonds
     

    Wie is Sibel Edmonds?

    Klokkenluider Sibel Edmonds heeft explosieve informatie onthuld over de steun die de Amerikaanse overheid geeft aan internationale terroristische netwerken en de georganiseerde misdaad. De regering heeft de beschuldigingen ontkend maar toch buitengewoon veel moeite gedaan om haar het zwijgen op te leggen. Velen hebben haar beschuldigingen afgedaan als fantasieën. Haar naam zou hier even bekend moeten zijn als die van Julian Assange. 

    Een aantal van haar meest ernstige beschuldigingen werden geverifieerd door twee journalisten van de Britse krant Sunday Times, die beweren dat haar onthullingen bevestigd werden door hoge ambtenaren van het Pentagon en MI6 (Britse inlichtingendienst) in een vierdelige serie die moest worden gepubliceerd in 2008.

    The Sunday Times-journalisten beschreven hoe de serie op onverklaarbare wijze werd gesupprimeerd onder druk van niet bekendgemaakte ‘belangengroepen’ die, zo suggereren ze, “geassocieerd waren met het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken”.

    In haar recent boek Classified Woman: The Sibel Edmonds Story, beschrijft Edmonds, een voormalig vertaalster voor het FBI, hoe het Pentagon, de CIA en het ministerie van Buitenlandse Zaken intieme banden hebben onderhouden met al-Qaeda-militanten tot minstens in 2001. Haar memoires, vorig jaar gepubliceerd, beschuldigen hoge regeringsfunctionarissen van nalatigheid, corruptie en samenwerking met al-Qaeda op het vlak van illegale wapensmokkel en drugshandel in Centraal-Azië.

    In interviews begin maart met de bekende schrijver enonderzoeksjournalist Nafeez Mosaddeq Ahmed, columnist van onder andere The Guardian, zegt Edmonds dat Ayman al-Zawahiri, huidige hoofd van al-Qaeda en voormalig adjunct van Osama bin Laden, tussen 1997 en 2001 regelmatig bijeenkomsten had op de Amerikaanse ambassade in Bakoe, Azerbeidzjan, met ambtenaren van het Amerikaanse leger en inlichtingendiensten, als onderdeel van een operatie die ‘Gladio B’ genoemd werd.

    Al-Zawahiri, aldus Edmonds, en verschillende leden van de familie Bin Laden en andere moedjahedien, werden met NAVO-vliegtuigen naar verschillende delen van Centraal-Azië en de Balkan gevlogen om daar te kunnen deelnemen aan door het Pentagon gesteunde destabilisatie-operaties.

    Schieten op de boodschapper

    Edmonds studeerde strafrecht en psychologie aan de George Washington en George Mason-universiteit. Twee weken na de terreuraanslagen op 9/11, leverde de kennis van het Turks, Farsi en Azerbeidzjaans haar een FBI-contract op in het Washington DC kantoor. Ze werd belast met het vertalen van zeer geheime inlichtingen over operaties tegen terreurverdachten in en buiten de VS.

    “Edmonds kreeg bewijzen onder ogen dat het Amerikaanse leger en de inlichtingendiensten samenwerkten met islamistische militanten gelieerd aan al-Qaeda en dat ambtenaren van het FBI die bewijzen toedekten”

    In de loop van haar opdracht kreeg Edmonds bewijzen onder ogen dat het Amerikaanse leger en de inlichtingendiensten samenwerkten met islamistische militanten gelieerd aan al-Qaeda en dat ambtenaren van het FBI die bewijzen toedekten. Toen Edmonds daarover ging klagen bij haar superieuren, werd haar familie bedreigd en werd ze ontslagen.

    Haar beschuldigingen van spionage tegen haar FBI-collega’s werden uiteindelijk onderzocht door het Justice Department’s Office of the Inspector General, die weinig details vrijgaf in zijn 2005 rapport wegens “classified information”, maar uitte toch scherpe kritiek op het FBI, omdat die de beschuldigingen niet deftig had onderzocht.

    Experts van andere inlichtingendiensten geloven dat Edmonds gestuit was op een criminele samenzwering in het hart van het Amerikaanse rechtssysteem.

    Vijf jaar geleden verklaarde Edmonds aan de Sunday Times dat een ongeïdentificeerde senior state department official op de loonlijst stond van Turkse agenten in Washington, en de VS inlichtingendiensten nucleaire en militaire geheimen doorspeelde.

    Edmonds sprak ook over een parallelle organisatie in Israël, met kantoren in Washington, die met de Turken samenwerkte in de illegale wapenverkoop en de overdracht van nucleaire technologie aan de hoogste bieder.

    Al-Qaeda: vijand of vriend?

    Hoewel algemeen wordt erkend dat de CIA Bin Ladens netwerken in Afghanistan creëerde en sponsorde tijdens de Koude Oorlog, beweren Amerikaanse regeringsfunctionarissen dat deze banden werden verbroken nadat de Sovjet-Unie instortte in 1989.

    Maar volgens Edmonds is dit verhaal onjuist. “Niet alleen Bin Laden, maar verschillende ‘Bin Ladens’ werden door de Amerikaanse inlichtingendienst nog in de late jaren 1990 tot en met 2001 naar Azië heen en weer gevlogen”, vertelt ze, “met inbegrip van Ayman al-Zawahiri”.

    “In de late jaren 1990 tot 9/11, hadden al-Zawahiri en andere moedjahedien regelmatig ontmoetingen met hooggeplaatste Amerikaanse functionarissen in de Amerikaanse ambassade in Bakoe om daar de Balkan-operaties van het Pentagon met de moedjahedien te organiseren,” zegt Edmonds. “We hadden steun voor onze operaties in de Balkan uit Pakistan en Saoedi-Arabië, maar de VS overzag en leidde hen.”

    Gladio B: terreur creëren

    Edmonds vertelt dat de Pentagon-operaties met de islamisten een ‘uitbreiding’ waren van het originele ‘Gladio’-programma dat deel uitmaakte van een Europese-NAVO geheime operatie die al in de jaren 1940 begon. Een officiële Italiaanse parlementaire onderzoekscommissiebevestigde dat de Britse MI6 en de CIA een netwerk van geheime paramilitaire legers, bemand door fascistische elementen en nazi-collaborateurs, hadden opgezet. Die geheime legers voerden terreuraanslagen uit in West-Europa, waarvan dan communisten beschuldigd werden. De Italiaanse militaire inlichtingendienst noemde dit de ‘strategie van de spanning’.

    “Je moest burgers, mensen, vrouwen, kinderen, onschuldige mensen, onbekende mensen, niet betrokken in enige politieke activiteit, terroriseren”, aldus Gladio-agent Vincenzo Vinciguerra tijdens zijn proces in 1984. “De reden was heel simpel. We moesten deze mensen dwingen … zich te wenden tot de staat om meer veiligheid te eisen.”

    Operatie Gladio is wel bekend en goed gedocumenteerd. Edmonds betoogt dat dezelfde strategie in de jaren 1990 door het Pentagon nieuw leven werd ingeblazen in een nieuw gebied, namelijk Azië. “In plaats van neonazi’s, gebruikte het Pentagon moedjahedien die onder leiding stonden van verschillende Bin Ladens, evenals al-Zawahiri”

    De laatst bekende Gladio-bijeenkomst vond plaats in het Allied Clandestine Comittee van de NAVO (ACC) in Brussel in 1990. Terwijl Italië de centrale locatie was voor de voormalige Europese activiteiten, zegt Edmonds dat Turkije en Azerbeidzjan de belangrijkste kanalen waren voor een compleet nieuwe, andere set van activiteiten in Azië, met veteranen van de anti-Sovjet-campagne in Afghanistan, de zogenaamde ‘Afghaanse Arabieren’ die waren opgeleid door al-Qaeda.

    Deze nieuwe Pentagon-geleide operaties kregen codenaam ‘Gladio B’

    Youssef Bodansky, voormalig directeur van de Congressional Task Force on Terrorism and Unconventional Warfare, haalde Amerikaanse inlichtingenbronnen aan in een artikel voor Defense and Foreign Affairs: Strategic Policy, en bevestigde dat er “gesprekken waren tussen de Egyptische terroristische leider dr Ayman al-Zawahiri en een Arabisch-Amerikaanse gezant, die zowel namens de CIA als de Amerikaanse regering optrad. Hij verwees naar een ‘aanbod’ aan al-Zawahiri in november 1997, in opdracht van de Amerikaanse inlichtingendiensten, die aan zijn islamisten de vrije hand zouden verlenen in Egypte, als ze steun zouden geven aan de Amerikaanse troepen in de Balkan.

    In 1998 leidde Al Zawahiri’s broer Muhammed een elite-eenheid van het Kosovo Bevrijdingsleger tegen Serviërs tijdens het conflict in Kosovo en had naar verluidt direct contact met de NAVO-leiding.

    België draaischijf in heroïnesmokkel?

    Sibel Edmonds: “Hoewel de FBI routinematig en nauwlettend toezicht hield op de communicatie van de diplomatieke kanalen van alle landen, waren vier landen vrijgesteld van dit protocol : het Verenigd Koninkrijk, Turkije, Azerbeidzjan en België, de zetel van de NAVO. Geen enkel ander land was vrijgesteld, ook niet goede bondgenoten zoals Israël of Saoedi-Arabië. Dit komt omdat deze vier landen volledig geïntegreerd waren in de zogenaamde Pentagon-geleide Gladio B-operaties.”

    Edmonds wil niet speculeren over de doelstellingen van deze ‘Gladio B’-operaties, maar oppert de volgende mogelijkheden: 1) het consolideren van de Amerikaanse macht in de voormalige Sovjet-invloedssfeer om eerder onaangeboorde strategische energiebronnen en minerale reserves voor de Amerikaanse en Europese bedrijven te vrijwaren, en 2) het terugdringen van de Russische en Chinese macht en 3) de uitbreiding van de lucratieve criminele activiteiten, met name illegale wapenhandel en drugshandel.

    “Volgens Sibel Edmonds is het geen toeval dat de opiumhandel snel gegroeid is onder de voogdij van de NAVO in Afghanistan”

    Terrorisme-expert Loretta Napoleoni schat de totale waarde van deze criminele economie op ongeveer 1,5 biljoen dollar per jaar, waarvan het grootste deel “terechtkomt in westerse economieën – de VS en Europa – waar het wordt gerecycleerd als een essentieel element van de cashflow van deze economieën.”

    “Het is geen toeval dat de opiumhandel snel gegroeid is onder de voogdij van de NAVO in Afghanistan”, zegt Edmonds: “Ik weet heel zeker datNAVO-vliegtuigen routinematig heroïne verscheepten naar België, waar het goedje vervolgens zijn weg vond naar Europa en naar het Verenigd Koninkrijk. Zo ook werd heroïne verscheept naar distributiecentra in Chicago en New Jersey. FBI contraspionage en DEA (Drug Enforcement Agency) operaties hadden bewijzen gevonden van deze drugshandel bij hun toezicht op een brede waaier van personen, waaronder hoge functionarissen in het Pentagon, CIA en het State Department.”

    Censuur

    “We interviewden een aantal actieve ambtenaren van het Pentagon die het bestaan bevestigden ​​van de Amerikaanse sponsoring van moedjahedien-netwerken in Centraal-Azië vanaf de jaren 1990 tot 2001,” aldus een Sunday Times-bron.

    “Die moedjahedien-netwerken waren verweven met een hele reeks van criminele ondernemingen, met inbegrip van drugs en wapens. Het Pentagon bevestigde Edmonds’ beschuldigingen tegen specifieke VS-functionarissen, en ik interviewde ook een MI6-officier die bevestigde dat de VS de operaties van de moedjahedien in die periode sponsorde.”

    Edmonds beschrijft hoe, dankzij de inspanningen van de Amerikaanse regering om haar tot zwijgen te brengen, ze geen andere optie had dan haar verhaal neer te schrijven. Dit resulteerde in een boek, Classified Woman: The Sibel Edmonds Story, dat moest worden voorgelegd aan een FBI-panel voor beoordeling. Volgens de geldende wetgeving moest het FBI binnen 30 dagen een ​​beslissing nemen over wat er zou mogen worden onthuld of wat geredigeerd zou moeten worden.

    In plaats daarvan ontving Edmonds’ advocaat ongeveer een jaar later een brief van de FBI om haar te informeren dat het agentschap nog steeds bezig was met de revisie van het boek, en legde haar een publicatieverbod op.

    In de brief stond te lezen: “De zaken waarover Edmonds schrijft kunnen ‘classified information’ bevatten. Goedkeuring voor publicatie van het manuscript door de FBI kan slechts worden gegeven nadat alle wijzigingen door de FBI zijn aangebracht. Tot dan krijgt mevrouw Edmonds geen toestemming om haar manuscript te laten lezen aan redacties, literaire agenten, uitgevers, recensenten. Het blijft mevrouw Edmonds verboden om het manuscript openbaar te maken of te publiceren.”

    Sibel Edmonds heeft het boek vorig jaar dan maar in eigen beheer uitgegeven. Geen enkele uitgever wou het risico van publicatie op zich nemen.

    Besluit

    Het verhaal over de steun aan al-Qaeda is natuurlijk niet nieuw. Ook in Libië en nu in Syrië zijn er steeds meer aanwijzingen dat al-Qaeda-strijders bewapend worden en ingezet door westerse mogendheden en hun vazalstaten in het Midden-Oosten. 

    De beschuldigingen aan het adres van België zijn bijzonder zorgwekkend en ernstig genoeg om te worden onderzocht. Welke onderzoeksjournalist en/of parlementariër is bereid om zijn/haar tanden te zetten in de eventuele betrokkenheid van België bij heroïnesmokkel en operatie-Gladio B?

    Of zullen we onze kop in het zand steken terwijl boven onze hoofden misschien een criminele politiek wordt bedreven die het daglicht niet mag zien? Classified information? 

     
     
     
  22. http://topdocumentaryfilms.com/counter-intelligence/

    It is no secret that CIA is engaged in criminal activities around the world, some of which are quite deadly, some of which are quite provocative in the sense of laying the groundwork for large scale military conflict, and it’s happening in a lot of countries. This is not unique to the United States. The United States learned some of this from the British who learned it in turn during the 19th century when they were a dominant imperial power around the world. They cut their teeth on this stuff.

    The other major powers are definitely engaged and capable of these same types of operations, and small powers as well. Israel is an example. The CIA grew out of the OSS, which had been established during World War II. Its earliest years are interesting because the new president, Harry Truman, did not trust the OSS because he felt it was too dominated by parts of the Democratic Party that he didn’t align himself with, so he abolished the OSS. Then they first created a smaller intelligence agency from the remains of the old OSS called the Central Intelligence Group. And that was focused on analyzing intelligence. It wasn’t a covert operations agency.

    In one inbox would come all information whether it was from intercepted communications, or satellite photography, or defector reports, or clandestine reports, embassy… it would all come to that one person, and that person would be “accountable.” One person would be accountable for looking at that stuff, pouring through it, and if it were important, assuming it was a good analysis, that could end up on the president’s desk the next morning, unadulterated synthesis of information.

    About two years after that, many of the agents who had worked on the covert operation side, the paramilitary warfare operations, black operations, that sort of thing, were reestablished in an outfit called the Office of Policy Coordination. This “office” eventually grew to have about 5,000 agents in the early Cold War years, and the existence of this office was itself entirely top secret. It had no open existence at all, and it wasn’t until some years later that the Office of Policy Coordination was folded into the CIA, and the CIA became an agency. CIA had both a clandestine black operations arm and an intelligence analysis arm.

    The OPC was set up to organize propaganda, economic warfare, preventive direct action, sabotage, demolition, subversion against hostile states, including assistance to underground resistance groups and support of indigenous anti-communist elements in threatened countries of the free world.

     

    What happened at the end of World War II when Truman disbanded the OSS? The covert operators were in the wilderness for a little while, and some of them had been leading Wall Street bankers and lawyers, and there’s a certain logic there because prior to the war, the people engaged in international trade and international law were a relatively small number of people, and they were the specialists in international affairs for the United States; so for example, the man who was later to become chief of covert operations, black operations, for the CIA was a man named Frank Wisner, quite a prominent Wall Street lawyer.

  23. http://www.davidicke.com/headlines/87391-the-federal-reserve-cartel-the-eight-families 

    The Federal Reserve Cartel: The Eight Families

     
    Saturday, 20 July 2013 08:25

    Posted by David Icke

    ‘J. W. McCallister, an oil industry insider with House of Saud connections, wrote in The Grim Reaper that information he acquired from Saudi bankers cited 80% ownership of the New York Federal Reserve Bank- by far the most powerful Fed branch- by just eight families, four of which reside in the US. They are the Goldman Sachs, Rockefellers, Lehmans and Kuhn Loebs of New York; the Rothschilds of Paris and London; the Warburgs of Hamburg; the Lazards of Paris; and the Israel Moses Seifs of Rome.
    CPA Thomas D. Schauf corroborates McCallister’s claims, adding that ten banks control all twelve Federal Reserve Bank branches. He names N.M. Rothschild of London, Rothschild Bank of Berlin, Warburg Bank of Hamburg, Warburg Bank of Amsterdam, Lehman Brothers of New York, Lazard Brothers of Paris, Kuhn Loeb Bank of New York, Israel Moses Seif Bank of Italy, Goldman Sachs of New York and JP Morgan Chase Bank of New York.
    Schauf lists William Rockefeller, Paul Warburg, Jacob Schiff and James Stillman as individuals who own large shares of the Fed. [3] The Schiffs are insiders at Kuhn Loeb. The Stillmans are Citigroup insiders, who married into the Rockefeller clan at the turn of the century.’
    Read more: The Federal Reserve Cartel: The Eight Families
     

    < Prev
     
    Next >

  24. Hoeveel macht heeft die FED nu eigenlijk?

    Federal reserve

    Klik op de foto voor een 
    vermelding van de copyrights

    Taal: Taal
    Views: 477
    Ingevoerd: 04-09-2013
    Geplaatst door: Ad Broere
    Bron: Ad Broere

    Gekoppelde categorieen
    Economie, Amerika, Geheime genootschappen

     

    http://www.earth-matters.nl/63/8290/economie/hoeveel-macht-heeft-die-fed-nu-eigenlijk.html

    (Ad Broere) Het Federal Reserve System, beter bekend als de FED, het stelsel van centrale banken in de VS, is ontstaan doordat op 22 december 1913 de Federal Reserve Act door het Congres werd geloodst.

    Daaraan voorafgaand hebben besprekingen plaats gevonden op Jekyll Island, waarin door een aantal bankers onder de inspirerende leiding van Paul Warburg een gedetailleerd plan is uitgewerkt om de tegenstribbelende Amerikaanse overheid te overtuigen van de noodzaak van een centrale bank. Het belangrijkste argument voor de vestiging ervan was, om financiële crashes te voorkomen, zoals die van 1907. Dat de FED weinig heeft bijgedragen aan het voorkomen van crashes blijkt wel uit de vele incidenten die zich tijdens het 100-jarige bestaan van dit instituut hebben voorgedaan. De FED wordt het ‘creature from Jekyll Island’ genoemd. Algemeen wordt aangenomen dat het bankenkartel zijn greep op de geldschepping heeft gevestigd door de oprichting van de FED. Met de kennis van nu over geldschepping weten we inmiddels beter. Immers, commerciële banken nemen 97% van de geldschepping voor hun rekening en centrale banken slechts hooguit 3%. Ook de invloed die via centrale banken op de geldschepping door commerciële banken kan worden uitgeoefend wordt nogal overschat.

    Belang van het bankenkartel

    Het ging het bankenkartel niet om de winst uit het centraal bankieren, dat zijn echt peanuts. Het ging erom het geldscheppingsproces in de VS in de greep te krijgen en de invloed van de overheid hierop te marginaliseren. Daarvoor is een tot in detail uitgewerkt plan gebruikt door de bankers. De keuze van de naam, de organisatie, de bevoegdheden van de aangesloten banken en nog veel meer, alles was zeer goed doorgedacht. Kijk naar wat er gebeurde met de waarde van de dollar nadat de FED is opgericht. Kijk naar wat er na 1913 met de koppeling van goud aan de dollar is gebeurd. Kijk naar het aantal crisissen dat in honderd jaar FED is opgetreden, inclusief de Grote Depressie in de jaren ’30.

    Jekyll Island

    Het is niet wat het lijkt te zijn

    De werkelijkheid is vaak het omgekeerde van wat het lijkt te zijn. De FED is een ‘creature’ maar dan eerder een ‘paper tiger’. Het is zo opgezet dat daardoor het bankenkartel juist zijn macht bevestigde. Welke macht? Die waarover Positive Money.UK zo duidelijk is, namelijk dat de commerciële banken 97 % van de geldschepping voor hun rekening nemen. Geld uit het niets, waarvoor wel door dezelfde banken rente wordt gevraagd. Dat recht op geldschepping is in 1913 veiliggesteld door het bankenkartel en met vaak grove middelen verdedigd, zoals met de moord op Kennedy. Door de oprichting van de FED gebeurde dus juist waar presidenten zoals Jefferson en Jackson tegen hebben gestreden. De overheid verloor de geep op het scheppen van geld en daarmee de mogelijkheid om rente- en schuldvrij geld in omloop te brengen. De overheid was definitief klant van het bankenkartel geworden. De dollar is in de eeuw na 1913 enorm in waarde gekelderd en de schuld van de Amerikaanse overheid is ‘sky-high’ geworden. Het is in dit verband niet verbazingwekkend dat de ‘moderne’ belastingdienst (IRS) in 1913 werd opgericht. Thomas Jefferson, de derde president van de VS, had ervoor gewaarschuwd:

    “If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent their Fathers conquered…I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies… The issuing power should be taken from the banks and restored to the people, to whom it properly belongs.”

    Gandhi

    Positie van de FED

    De doelstelling van het bankenkartel was met de oprichting van de FED dus het veiligstellen van het recht om geld-door-schuld te scheppen. Ten onrechte wordt de nadruk gelegd op de rol van de FED. Die is zwaar overtrokken, want van de totale geldschepping neemt de centrale bank hoogstens 3% voor zijn rekening. De FED is zeer beperkt in zijn vermogen om de geldschepping van banken aan banden te leggen, vanwege het vermogen van commerciële banken om geld uit het niets te scheppen. Holmes een ex FED directeur heeft gezegd dat de FED achter de feiten gecreëerd door de commerciële banken aan loopt. Feitelijk is de FED de loopjongen van de VS banken, waarvan Bank of America, Morgan Chase, Wells Fargo en Citibank de grootste zijn.

    Conclusie

    De feitelijke macht ligt in de VS dus niet bij de FED en zelfs niet bij de grootbanken, maar bij bij de groot- aandeelhouders van de Amerikaanse megabanken. Wie dat zijn is niet eenvoudig te traceren, omdat er methoden zijn om publicatie vanwege aanmerkelijk belang te omzeilen door middel van complexe juridische constructies, zoals Trusts, Offshore Funds en LLC’s. Laten we bovendien niet vergeten dat de vaak genoemde families de vrijgekomen winsten uit het bankieren hebben geherinvesteerd in de belangrijkste economische sectoren, zoals in fossiele brandstoffen, mijnbouw, voeding, media, farma, chemie, energie en transport. De familie Rothschild deed dit al in de 19e eeuw. Het lijkt er dus veel op, dat alle discussie over de FED en de daaruit voortvloeiende aandacht voor dit instituut de aandacht afleidt van de werkelijke macht in de financiële en in de economische wereld.

    © Ad Broere

  25. http://zapruder.nl/portal/artikel/nato_scoort_record_opium_oogst/ 

    NATO scoort record opium-oogst / reageer

    Door Donkerdoorn, gepubliceerd op 14-11-2013 09:44, 1 reacties, rubrieken:Geopolitiek, Afghanistan, Narcocriminaliteit, Politiek, Cover-ups

     

    Over Afghanistan valt meestal niet veel positiefs te berichten. Het land is een “failed state”, het voorbeeld (naast Irak) van het falen van neoliberaal “nation-building” met tanks en F-16’s, het graf van “empires”, extremisten-kweekvijver, een bloedbad, maffia-staat en vooral “narco-staat”. Dat laatste geldt eigenlijk als het enige ware Afghaanse “succesverhaal”. Vergeet meisjesscholen en waterputten: dankzij twaalf jaar NATO-bezetting wordt 2013 een absoluut recordjaar (pdf!) als het om dope gaat. Pak ‘em beet 5.500 ton opium komt dit jaar op de markt, rekent de VN voor, en hiermee wordt het record van topjaar 2007 gebroken. Afghaanse boeren planten liever nog een akkertje met poppies vol, en nemen een stabiele marktprijs, als met traditionele landbouwproducten. NATO, de corrupte Afghaanse politie, laat staan de warlords of de taliban, treden sowieso niet op en zo is het land, onder de neuzen van verschillende politie-, trainings-, opleidings-, opbouw-, VN-, NATO-, NGO-missies, grondstofleverancier voor 99.99% van alle heroïne op planeet aarde. Export-knaller nummer 2 blijft trouwens marijuana.

    Nu is het een beetje goedkoop om te stellen dat het een en ander met elkaar te maken heeft, de NATO wil immers al twaalf jaar lang de lokale poppy-boer en drug-warlord te vriend houden, maar zelfs de VN krabt zich eventjes achter de oren. “Dit (toename productie) hebben we in de geschiedenis van Afghanistan nog niet meegemaakt”, merkt de VN drugs- en criminaliteit man voor Afghanistan Jean-Luc Lemahieu op. Vanaf 2014 zal Afghanistan grootdeels zelf verantwoordelijk zijn voor “binnenlandse veiligheid” en “criminaliteitsbestrijding”. De Verenigde Staten en NATO blijven het land daarbij ondersteunen, ook na 2014, met special forces, basissen en (militaire)trainers. 

Laat een reactie achter